2652
Sök

laddtryck på en saab 900 t8?

hbxservice.com
1 471 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
#1
hej jag undrar hur högt laddtryck det är på saab 900 t8 orginal?? hur mycket skulle det ge att höja till 1bar?? orginal grejerna håller väll för 1 bar?

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

5 Inlägg
7 januari 2009
#2
Har för mej att de e 0,7 orginal..


hbxservice.com
1 471 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
#3
waldemar skrev:
Har för mej att de e 0,7 orginal..

om de e 0,7 så borde de ju hålla för 1bar, skulle de göra någon märkbar skillnad??

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

red daddy
7 januari 2009
#4
Körde med 1.2 i ladd med min "fiskebåt". Det höll men det kan ju disskuteras hur lådan mådde av det...

hbxservice.com
1 471 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
#5
red daddy skrev:
Körde med 1.2 i ladd med min "fiskebåt". Det höll men det kan ju disskuteras hur lådan mådde av det...

fiskebåt?? tror ni det skulle vara värt att höja trycket till 1,0 bar??

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

red daddy
7 januari 2009
#6
Ja de låter ju som en fiskebåt dom där 900og turbosarna med sportsystem. Hade programvara från SQR i min 900 o det funkade fint...

48 Inlägg
7 januari 2009
#7
jag skruvade upp min saab 95. det är 0,5 original. men det var det absolut inte värt tycker jag. dracka bara en MASSA bensin. tongue


hbxservice.com
1 471 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
#8
Coucher skrev:
jag skruvade upp min saab 95. det är 0,5 original. men det var det absolut inte värt tycker jag. dracka bara en MASSA bensin. tongue

hur mycke skruva du den till då??

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
8 januari 2009
#9
saablover_1 skrev:
red daddy skrev:
Körde med 1.2 i ladd med min "fiskebåt". Det höll men det kan ju disskuteras hur lådan mådde av det...

fiskebåt?? tror ni det skulle vara värt att höja trycket till 1,0 bar??

Visst är det värt att höja till 1,0 bar men om man inte monterar en större intercooler kommer det inte bli så långvarig effekt ökning utan apc systemet kommer sänka laddet ganska fort pga för mkt varmluft och risk för spikningar, men montera spikdiod och prova dig fram lite så borde det bli bra sen.

Och visst håller bilen så länge du kör med insidan av huvudet men kör du som en dåre kommer det nog rasa även utan trim wink .

- Time Attack -

1 002 Inlägg
8 januari 2009
#10
Coucher skrev:
jag skruvade upp min saab 95. det är 0,5 original. men det var det absolut inte värt tycker jag. dracka bara en MASSA bensin. tongue

Om du enbart höjde laddet så kan det ju kanske bero på att ditt styrsystem gick in och satte stopp för ditt ökade ladd.. Ganska stor skillnad att göra det på en 9-5:a och en og900 vettu..

...

2 164 Inlägg
8 januari 2009
#11
Coucher skrev:
jag skruvade upp min saab 95. det är 0,5 original. men det var det absolut inte värt tycker jag. dracka bara en MASSA bensin. tongue

9-5an går INTE att pys trimma som dom gamla saabarna med apc eller utan apc.
Men man ska inte pys trimma för de är inte bra för bilen.
Gör om och gör rätt.

MVH

F


48 Inlägg
4 april 2009
#12
Tack för tipsen.. märkte när ja pys trimma så hände det fan inget heller. är van med gammla 900. 9000 tongue
men tack för tipsen killar.


3 714 Inlägg
4 april 2009
#13
Saab 900T8 är det väl 0,3-0,4 om jag inte minns fel medans det är 0,6-0,7 på T16

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
5 april 2009
#14
bollen1986 skrev:
Saab 900T8 är det väl 0,3-0,4 om jag inte minns fel medans det är 0,6-0,7 på T16

0,45 bar i grundladd på t8 men apc systemet reglerar upp till ca 0,7 bar.

- Time Attack -

hbxservice.com
1 471 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
#15
NIzmO skrev:
bollen1986 skrev:
Saab 900T8 är det väl 0,3-0,4 om jag inte minns fel medans det är 0,6-0,7 på T16

0,45 bar i grundladd på t8 men apc systemet reglerar upp till ca 0,7 bar.

ok:P

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

2 164 Inlägg
5 april 2009
#16
GLT brukar ligga på 0,4 bar +/-0,03 bar förrutom på MHI turbon.
Har den sen MV så reglerar den upp till rätt tryck.
Har tyvärr ingen koll var GLT ligger på T8 då den helt saknar MV.
Ett tips är att när ni ska trimma att göra rätt och INTE skruva på WG armen eller sätta pys ventil om inte bränslet hänger med.
Men en annan viktig sak.
Pys ventil går ENDAST att montera på T8 då den saknar APC men då måste laddtrycks spärren tas tas bort.

MVH


1 036 Inlägg
5 april 2009
#17
Fredrik-79 skrev:
GLT brukar ligga på 0,4 bar +/-0,03 bar förrutom på MHI turbon.
Har den sen MV så reglerar den upp till rätt tryck.
Har tyvärr ingen koll var GLT ligger på T8 då den helt saknar MV.
Ett tips är att när ni ska trimma att göra rätt och INTE skruva på WG armen eller sätta pys ventil om inte bränslet hänger med.
Men en annan viktig sak.
Pys ventil går ENDAST att montera på T8 då den saknar APC men då måste laddtrycks spärren tas tas bort.

MVH

T8 har både MV och Apc..
Hade min gamla 85:a iaf smile


1 253 Inlägg
5 april 2009
#18
Det bästa om du har APC: Plocka bort boxen o öppna den o leta upp resistor/motstånd R42. Nu ska du koppla förbi detta eller ersätta motståndet med en kabel eller ledbit genom att löda. Skruva sen på F-poten helt in. Nu har du 1 bars konstant ladd. Du klarar dig med original IC sålänge du inte kör som en dåre hela tiden. Köra lite race ibland klarar den lilla iC:n utmärkt  men optimala är ju en 9000 IC samt 3 " batteriböj från turbon

Lev livet nu innan det är för sent


Sök