2684
Sök

Audi a6-00 dubbla steg??

8 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
Har en a6 2.7T-00 avant. Tänkte försöka bygga en seriös anläggning så jag började med att dämpa hela karossen med fatmat. Har sen ett kicker zx850.4 och ett zx1500.1 i baljan, MDS team rt6 i dörrarna, en skräpbas för tillfället och en rs88 som Huvudenhet, 3*mds audiophile kablar(de för 799:-) 50mm från batteriet bak till strömblocket sen en 25mm till varje steg.
PROBLEMET!
generatorljud/störningsljud.
Har försökt med:
- dra om lågnivåerna, även lägga dem fritt i bilen.
- byta jordpunkt/er.
- Kopplat bort monosteget.
- Kollat med ett annat 4-kanals steg.
Och i ärlighetens namn står jag lite handfallen just nu, vill faen ha klart bilen till helgen så man kan åka ner till elmia i lugn och ro...
Det går att lyssna på skiten när man ställer ner gainen på steget till typ 2/10 men går man upp på 3-5/10 så viner det jävlar... och självklart hörs störningarna då.
Hade det här problemet i en passat böt bara kablar då men nu köpte jag dyrare kablar för vara "smart"(gick juh bra)
Är TACKSAM för all hjälp jag kan få.
Finns i örebro trakten om någon har mer ideer än jag.
Visst skulle jag kunna köpa en kondning men behövs det när man bara har 4k steget?
Mvh Jimmy

Lite pengar? sov mindre jobba mer!

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
10 april 2009
jag hadde samma  problem i min audi  testade massa olika  massa folie runt kablarna  m.m  till slut så  lessna jag  att jag inte fick  till de  så  rev ut  inredningen   och mattan  la sen  alla 3 lågnivåerna  mitt i bilen mellan  framsätena.  och sedan  jorda jag foliet i karossen.. vart iaf av med  generatorvinet men  fick  ist  störningar från mobilen in i  högtalaran wink  fast de vara bara  nära stegen

jo sen  drog jag  en jordkabel till stereons chassie
Senast redigerat av christofer_k (10 april 2009)

8 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
Nu har jag kopplat in kondensatorn, dragit om lågnivåerna så att dom går "helt fritt", jordat chassiet, ska bara slänga ihop allt idag, sen tvätta och på med sommarmackorna sen blir det elmia imorgon, tror iaf att det har minskat med störningarna, får se om några timmar... ska ta massa bilder oxå så att man kan få en andra åsikt...

Lite pengar? sov mindre jobba mer!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
10 april 2009
Testa att ansluta en KLEN kabel mellan ringen på lågnivåkabeln och enhetens chassie.
Försvinner vinandet då så har du bränd signaljord i enheten...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök