3291
Sök

HkS ssqv original eller inte?

4 Inlägg
28 juni 2006
Trådstartare
Hej.

Jag har nyligen handlat en HKS ssqv dump som "ska" vara original men finns det något sätt att kontrollera detta? det finns inga dekaler eller liknande på den, han som jag köpte den utav påstår att han har polerat bort det som stod på den! finns det inget serienummer eller liknande någonstans man kan kolla i dumpen eller något? någon som vet hur man urskiljer en original emot en kopia?

Volvo C70 T5.

1 567 Inlägg
28 juni 2006
Titta på kolven i dumpen.

På den skall det stå = SEQUENTIAL BLOW OF VALVE
Kolla även finnishen på allt muttrar ytan m.m på allt allt skall vara slätt och fint HKS  gör inget halvdant.

På ena sidan på min så  står det HKS med gul text. Det går nog att polera bort ganska ekelt om man vill..
Senast redigerat av 940R (28 juni 2006)

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

4 Inlägg
28 juni 2006
Trådstartare
Det står faktiskt Sequential Blow Off Valve om man kollar in i fronten på den, men som du skrev så står det inte hks någonstans, är det någon som har en kopia som kan kolla om det står lika på dem?

Volvo C70 T5.

12 086 Inlägg
28 juni 2006
Har sätt både en Orginal och kopia, orginal har en HKS logga på sig.. dessutom ser den allmänt proffsigare ut, inget krafsblänk utan snygg finish med kvalite rakt igenom.

Man polerar inte bort Loggan, den kostar ju 2 lök =P

4 Inlägg
3 juli 2006
Trådstartare
940R skrev:

Kolla även finnishen på allt muttrar ytan m.m på allt allt skall vara slätt och fint HKS  gör inget halvdant.

På ena sidan på min så  står det HKS med gul text. Det går nog att polera bort ganska ekelt om man vill..

Om du kollar på dumpens baksida finns det någon skruv att ställa på där eller är det bara helt slätt?

Volvo C70 T5.

1 567 Inlägg
4 juli 2006
marben skrev:
940R skrev:

Om du kollar på dumpens baksida finns det någon skruv att ställa på där eller är det bara helt slätt?

Det finns 2 olika varianter av ssqv.En är ställbar.Och en är det inte tror dom kallas generation 1-2 enligt GIK.Min är icke ställbar alltså generation 2

1 567 Inlägg
4 juli 2006
940R skrev:
marben skrev:
940R skrev:

Det finns 2 olika varianter av ssqv.En är ställbar.Och en är det inte tror dom kallas generation 1-2 enligt GIK.Min är icke ställbar alltså generation 2

Har för mig att det inte säljs så många ställbara längre...

Sök