Nissan primera 2.0 Elkabel från batteri till bakluckan.

Shibby
22 mars 2009 · 24 Inlägg

Hittar inget ställe att dra strömkabeln från batteriet till Bakluckan. Någon som har nåt tips?. Har försökt i skärmarna utan resultat.

Brukar finns nån plugg man kan dra ut och lägga kabel ?

HELP!neutral

THEBADGUY Gorgilus addictus
22 mars 2009 · 4 740 Inlägg

Finns det inga lister som du kan ta väck och gömma kablen under?

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Shibby
22 mars 2009 · 24 Inlägg

självklart, handlar inte om det. Handlar om att få kabeln igenom väggen från motorummet.

Janken Driver
22 mars 2009 · 2 111 Inlägg

Nu är ju min en äldre modell. Men i min finns det ett hål "bakom" handskfacket. (Du måste känna med handen, du ser inte hålet så lätt bakom all bröte, även om du demonterar hanskfacket. Vilket dock ej behvös men förenklar).

Sen har bilen riktigt bra kanaler vid trösklarna (alltså på insidan under instegslisterna osv). att dra kablarna i. Har lågnivå i ena sidan och ström på andra i min. Funkat kanon i flera år nu o man kan inte se kablarna någonstans.

MVH Janken

Senast redigerat av Janken (22 mars 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Shibby
22 mars 2009 · 24 Inlägg

okej smile. Ska pröva det. tack för hjälpen !

Janken Driver
22 mars 2009 · 2 111 Inlägg

Shibby skrev:
okej smile. Ska pröva det. tack för hjälpen !

Gör så!. Sitter ju självklart en gummiplugg/(om du det går kabel igenom så iaf en tätning) i hålet nu om ingen tagit bort den..så att du inte ger upp då du inte ser hålet på en gång wink.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
NismoP11
22 mars 2009 · 205 Inlägg

På min finns det iaf ett hål ganska mitt i torpedväggen.Men vet inte o det finns på din iom att det tycks variera för har en polare som inte hade hål där på sin primera iaf.  Men om det finns där så kommer kabeln ut ganska nära mittpanelen.
Kan vara svårt att se, sen så är det bäst att dra under pedalerna och i vänstersida. Inga paneler förutom dem som är längst fram vid fötter i hörnen så är skruvade annars är det bara att riva och dra tongue

Senast redigerat av NismoP11 (22 mars 2009)

Audi A4 (2002)
-stoffe-
22 mars 2009 · 1 271 Inlägg

dra under bilen är många som gör bara man lägger det på samma ställe som bränsle ledningar så är det ju lugnt för dom vill man ju inte ska gå av ju

Shibby
22 mars 2009 · 24 Inlägg

NismoP11 skrev:
På min finns det iaf ett hål ganska mitt i torpedväggen.Men vet inte o det finns på din iom att det tycks variera för har en polare som inte hade hål där på sin primera iaf.  Men om det finns där så kommer kabeln ut ganska nära mittpanelen.
Kan vara svårt att se, sen så är det bäst att dra under pedalerna och i vänstersida. Inga paneler förutom dem som är längst fram vid fötter i hörnen så är skruvade annars är det bara att riva och dra tongue

http://www5.speedyshare.com/data/711487873/15885845/58408887/IMG%204271.JPG

Det hålet ?

Shibby
22 mars 2009 · 24 Inlägg

Janken skrev:

Shibby skrev:
okej smile. Ska pröva det. tack för hjälpen !

Gör så!. Sitter ju självklart en gummiplugg/(om du det går kabel igenom så iaf en tätning) i hålet nu om ingen tagit bort den..så att du inte ger upp då du inte ser hålet på en gång wink.

MVH Janken

Känner du igen dig kanske ?. lyckas inte känna nåt hål. förutom det åt vänster på bilden. det som du menar?
http://img13.imageshack.us/img13/3589/img4274m.jpg

Janken Driver
22 mars 2009 · 2 111 Inlägg

Ser att jag var lite dum när jag skrev tidigare. du måste skruva bort den plattan du har under handskfacket. Om den sitter som min så är det cirkus två skruvar utåt mot sätet, sen drar du den mot dig o "jicklar" lite så släpper den från klippsen som håller i den vid torpedväggen. (Clipsen är den vita plastplrylen till höger i bild. Bör var två sådana. Kolla så du lossat alla skruvar innan du försöker dra loss den bara.

När du gjort det ska du kunna se mer. Hålet jag har är ganska högt upp bakom handskfacket. Därför ser man det inte nu. Som sagt, ta bort plasten så ser du rimligen mer, och förhoppningsvis (rimligen) har du ett hål precis som mig.

Det du kan göra innan du skruvar bort plasten är att kolla i motorutrymmet på torpedväggen i samma område (kolla noga o lys med lampa, kan vara svårt att hitta) så borde du kunna hitta hålet även från det hållet.
OBS.> Sitter plugg i hålet,möjligen med en kabel igenom<.OBS.
Dock måste plasten bort inuti bilen för att kunna få igenom kabeln då torpedväggen inte är vår bästa vän att dra en kabel igenom. Har en tendens att vilja lirka in sig.

Lycka till o hojjta om du stöter på problem!. Har rivit lite i min så har någorlunda koll på hur en primera är "byggd".

MVH Janken

Senast redigerat av Janken (22 mars 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Shibby
22 mars 2009 · 24 Inlägg

Okej, tack för hjälpen ska pröva imorgon!

smile

NismoP11
22 mars 2009 · 205 Inlägg

Shibby skrev:

NismoP11 skrev:
På min finns det iaf ett hål ganska mitt i torpedväggen.Men vet inte o det finns på din iom att det tycks variera för har en polare som inte hade hål där på sin primera iaf.  Men om det finns där så kommer kabeln ut ganska nära mittpanelen.
Kan vara svårt att se, sen så är det bäst att dra under pedalerna och i vänstersida. Inga paneler förutom dem som är längst fram vid fötter i hörnen så är skruvade annars är det bara att riva och dra tongue

http://www5.speedyshare.com/data/711487 … 204271.JPG

Det hålet ?

Precis! Där drar du enklast, minst väg från batteriet också smile

Audi A4 (2002)
Flashen
11 april 2009 · 26 Inlägg

Någon som vet en bra jord punkt i primeran? Hade tänkt att gjorda nere vid reservhjulet funkar det bra mån tro?

Ichtyostega
11 april 2009 · 107 Inlägg

Flashen skrev:
Någon som vet en bra jord punkt i primeran? Hade tänkt att gjorda nere vid reservhjulet funkar det bra mån tro?

Jag hittade ett hål i plåten "rakt upp" vid överdelen av ryggstödet som jag drog en skruv + mutter igenom med jorden på. (under hatthyllan sett)
Annars kanske du kan leda den till där domkraften sitter eller reservhjulet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang