3268
Sök

Hjälp med inkoppling av mätare! (oljetemp, volt)

Xtreem
123 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
Hejsan! Jag behöver lite hjälp med hur man ska koppla in oljetemperatur mätaren och volt mätaren!
Tacksam för bra beskrivningar!
Mvh Casual

8 156 Inlägg
12 april 2009
Fixade till rubriken lite.
Mvh Moderator

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Driver
2 111 Inlägg
12 april 2009
Voltmätaren, kopplar +/givarkabeln till batteriet. sen en till tändning eller ljusreglage (brukar vara gul eller orange kable om jag minns rätt) så den tänds när du vrider på tändning/tänder ljusen. Jorden är ganska självklar, se till att jorda bra bara. Samt sätt en säkring på + kabeln från batteriet. max 30cm från batteriet brukar vara en tumregel.

Oljetemp , givaren kan du montera i en "sandwich". Dvs en distans som du placerar mellan oljefiltret om blocket. Sedan kopplar du in resten som ovan.

Om du tänkt gå på några befintliga givare/förborrade monteringshål vad gäller oljetemp kan jag tyvärr inte hjälpa dig

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Xtreem
123 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
okej jag ska kolla på det smile tack för hjälpen !

Sök