3548
Sök

Skillnaden på vanlig 740 och en 740 drift?

32 Inlägg
13 april 2009
Trådstartare
Ville veta vad är skillnaden på en 740 vanlig och berred för drifta 740 ?
Såklart är det motorn, men finns la mer inställningar som ska göras?

1 754 Inlägg
13 april 2009
Jag förstår inte vad du menar?

Om man vill drifta får man väl svetsa diffen och lätta den kanske?

Jag kan inget om allt.

660 Inlägg
13 april 2009
Antar att du menar vad det är för skillnad på en vanlig 740 och en som är byggd för drifting?

Svaret är att det går hur bra som hällst att drifta med en helt vanlig 740 Tic/GLT utan problem, 740 har dock otroligt svårt för att släppa om man inte svetsar bakaxeln men gör man det vilket inte kostar många kronor så har man ett väldigt bra utgångsobjekt!

Men det jag vill ha om jag ska drifta är iaf en kaross som pallar med misshandeln! Drivlinan hos en 740 tål det mesta om man kör orginal men spindelleder bussningar styrleder dämpare och fjädrar brukar inte vilja hänga med så länge, byter man dessa mot exempelvis Powerflex med ett riktigt fint coilover kit så kommer man vääldigt lång! Självklart ska man också ha låg profil på däcken då dom inte flexar för mycket!

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

2 911 Inlägg
13 april 2009
Hum, skillnad på en 740 och en 740 för drift...

Ptja, sätt en hormonstinn 18-åring bakom ratten och be han göra en okontrollerad halvsladd med bakåtkast  (helst på en halvtom ica-parkering) så kan jag lova att han kommer tillbaka och säger " Sååååg ni vilken drifting..."
De som är mest stolta lägger upp film på äventyret på garaget också wink

Skämt åsido, om du söker bl.a. i projektforumet så finns det en hel del bilar där det fokuseras på just drifting, kanske inte 740 men principen är densamma.
Ska man flyga behöver man vingar...
Ska man drifta behöver man.... ja, u get the picture

32 Inlägg
13 april 2009
Trådstartare
Tack för svaren alla!

32 Inlägg
13 april 2009
Trådstartare
steifan skrev:
Här har du en 760 som används i drifting-tävlingar:
http://www.garaget.org/?car=50179