3121
Sök

Vibrerar vid inbromsning volvo850

30 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
Bilen har börjat vibrera i ratten när man bromsar, den drar dock inte åt nogot håll men det är bara en liten vibration i ratten, känns ganska obehagligt. bromsarna bromsar ändå som dom ska. Någon som har någon ide om vad det kan vara?
Tacksam för alla svar!

jag är söt

Svartlistad
446 Inlägg
17 mars 2009
p1r skrev:
Bilen har börjat vibrera i ratten när man bromsar, den drar dock inte åt nogot håll men det är bara en liten vibration i ratten, känns ganska obehagligt. bromsarna bromsar ändå som dom ska. Någon som har någon ide om vad det kan vara?
Tacksam för alla svar!

MIn gör oxå så ,så skulle gärna vilja ha svar i tråden smile
Ursäkta trådskaparen för jag inte kom med ngt tips...

1 833 Inlägg
17 mars 2009
Skeva skivor? Ojemt slitage?
Senast redigerat av Squadron (17 mars 2009)

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

30 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
Bilen är besiktad för 2 veckor sedan glömde jag skriva men dom kanske inte kollar sånt på besiktningen?

jag är söt

847 Inlägg
17 mars 2009
skeva skivor somsagt, inget bresiktningen kontrolerar

Svartlistad
446 Inlägg
17 mars 2009
såg att mina var slitna .så blir köpa nya skivor och belägg för mig iaf smile lycka till att hitta ditt fel smile

1 878 Inlägg
17 mars 2009
kan även va så att du har obalans i däcken.

378 Inlägg
17 mars 2009
ojämna/skeva bromsskivor?

// KimpaaBooY

35 Inlägg
17 mars 2009
Kanske är däcken!? Hade nästan samma problem med min 855.. bytte till vinterdäck så sluta de

Bättre börda man bär ej på vägen än mycket mannavett

1 Inlägg
16 april 2009
Jag har nyligen köpt en 855  o där även jag hade vibrationer när jag bromsade,
Nu när jag byte till sommardäck i helgen då såg jag att det var nyligen bytt hjullager o bromsskivorna var ganska rostiga i kylkanalerna så min tanke är att det har kommit rostflagor mellan hjullagret o bromskivan.
håller att bråka med säljaren om det men han vill inte åtgärda det.
detta har nu gått till arn för det är inte den första som han inte vill fixa fel på men jag ska säta dit honnom  med hull o hår så at han inte lurar nån annan. har köpt denna på ett företag så jag har arn bakom mig.

vill ju varna andra  men som jag fattar så får jag inte namnge företaget här på forumet,  men han håller på med bilvård i arboga.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
16 april 2009
Se till så att det är en fin yta mellan bromsskivan och fälgen, är det flagor med rost osv, så blir inte passformen 100% och obalans kan uppstå. Du kan använda scortsbrite eller stålborste.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

140 Inlägg
16 april 2009
Bromsok som som inte glider som det ska så kan det bli vibrationer oxå...

Sök