Beror ju helt på vad det är för bil dom stannar. kommer en familj i en volvo v70 inte fan kollar dom katten då. Men stannar dom nån lite sportigare bil som mullrar lite så kollar dom.
Jag va me när min polare blev av med kortet i 2 månader för att han körde utan katt, jag håller med om att det låter dumt men snuten sa att det hade med att man bröt mot massa miljölagar å sån skit.
vilken ordentlig ljudbutik som helst borde väl kunna mäta db? och jag tvivlar på att man kan bli av med kortet för att man kör utan katt.. anledningen till att jag kör utan katt ett tag är pga pengabrist...kommer köpa racekatt när ekonomin börjar ordna sej... peggan som jag körde med hela förra sommaren lät som fan (särskilt i början när det var hål i avgassystemet också), men inte åkt på en enda flygande besiktning...
Här kan ni läsa vägverkets föreskrifter om bullernivåer. De skiljer sig beroende på bland annat årsmodell. Men vi snackar inga 95dB+ här... (Tänk på att mätningen görs på ett visst avstånd.)
Raka rör försämrar ju bara prestandan. Motorn behöver ett uppmätt motstånd annars blir det som att köra med trasigt avgas system, bilen går som en påse skit.
Raka rör försämrar ju bara prestandan. Motorn behöver ett uppmätt motstånd annars blir det som att köra med trasigt avgas system, bilen går som en påse skit.
vad jag har lärt mej gäller det bara sugbilar, turbobilar ska väl ha så lite motstånd som möjligt?
vad jag har lärt mej gäller det bara sugbilar, turbobilar ska väl ha så lite motstånd som möjligt?
Kanske lite irrelevant, men efter vad jag hört så gäller det att en fyrtaktsmotor ska ha minimalt motstånd på avgassidan och högt luftflöde för att man ska få maximal effekt. en tvåtaktare ska ha visst motstånd på avgas.
Någon som vet hur det egentligen är? Detta är bara vad jag hört, har ingen erfarenhet av det. Är ju ganska intresserad av detta då jag har alldeles för tjocka rör jämfört med prestanda