Har råkat ut för samma sak när jag gick gymnasiet och hade en 140, som tur var så var jag ganska nära hemmet så att jag kunde hämta min far. Han frågade om jag hade kollat säkringarna men det hade jag inte gjort just för att jag inte trodde att tändspolens spänning var kopplad till en säkring. Skämdes lite då. Men man glömmer ibland att kolla säkringarna, så enkelt är det.
har du mätt om du får ström till 15 på tändspolen ? du skall ha det när tändning är på OCH när motorn drar runt. har du inte det så kolla brytaren i tändningslåset, en kompis hade de felet på sin 740tic -86 att strömmen bröts just när han skulle starta.
har du mätt om du får ström till 15 på tändspolen ? du skall ha det när tändning är på OCH när motorn drar runt. har du inte det så kolla brytaren i tändningslåset, en kompis hade de felet på sin 740tic -86 att strömmen bröts just när han skulle starta.
Men t är väl inga säkringar till tändspolen??? Sitter baa ensom går rfån en modull till spolen... den är hel.. Men hurär kopplings schemt angående tänspole systemet??
Kabeln som sitter på tändspolens stift 15 kommer från säkring 11, har dock inte kollat på vilken sida om säkringen den kommer ifrån.
Är det 81:ans årsmodell som det handlar om?
Den säkringen gå ju till bakrute uppvärmre och till automatlåda... kördeen sväng och sen efter ett tag så dogbilen igen. säckringen gick igen... bytte då men då gick säkring efter säkring.... Efter ett tag så tänkte jag att jag kopla väck Overdriven... för den hadeinte funkat när jag körde... Den har varit liteså fram och tillbacks. men har alltid hoppat i fr en stund... Men kopplade väck den iaf och så funkade bilen igen... Men fatta inte hur den kan slå ut tändspolen så bilen inte gå egentligen... Gå tänd spolen på säkring 11 med efersso en inte ge gnista sen... Det verka som det är fel på kablarna till OD:en.... Eller är det bakrute uppvärmaren?
Har tittat lite noggrannare i elschemat och kabeln som går från säkringsdosan till tändspolen ska tydligen inte sitta efter säkringen utan den sitter på strömmatningen till säkringen. Då borde det ju inte påverka att säkringen går egentligen.
På min bil går säkring 11 även till sätesvärmare.
Om du misstänker överväxeln eller elbakrutan så får du nog försöka att kolla kablarna och se om det kan ligga och kortsluta någonstans. Kanske dags att plocka fram multimetern.
Har tittat lite noggrannare i elschemat och kabeln som går från säkringsdosan till tändspolen ska tydligen inte sitta efter säkringen utan den sitter på strömmatningen till säkringen. Då borde det ju inte påverka att säkringen går egentligen.
På min bil går säkring 11 även till sätesvärmare.
Om du misstänker överväxeln eller elbakrutan så får du nog försöka att kolla kablarna och se om det kan ligga och kortsluta någonstans. Kanske dags att plocka fram multimetern.
Ja jag ska kolla idag med kablarna till OD:en... tro den är skarvad.... Jävla NÖTER som haft bilen innan...