3527
Sök

Konkreta ledtrådar för sprängd bas

1 785 Inlägg
20 april 2009
#21
striper skrev:
grymt onödig kommentar..

Läser man inläggen i tråden förstår man hyfsat fort (folk med normal uppfattning) vad rubrikens innebörd handlade om..
Nu börjar paj kastningen!

"Folk med normal uppfattning" haha... Vi har ju kommit fram till att din bas varken sprängd eller ens skadad. Så vad bråkar ni om? Jo ett uttryck för en defekt bas. "sprängd bas" "fet bas" osv. Hoppas att det inte finns någon bas som är gjord av fett. Slang uttryck är inte alltid det bästa att använda sig av i forum.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

392 Inlägg
20 april 2009
Trådstartare
#22
sant men känns ändå fruktansvärt onödigt hmm


1 058 Inlägg
20 april 2009
#23
det är inget personligt. alla använder sig utav utrycket, jag vet det. men likförbannat måste ni ju hålla med om att det är helt jävla fel att säga att en trasig bas är "sprängd". det finns liksom ingen sprängladdning i en bas.. eller ? big_smile

PoLoud =D

392 Inlägg
20 april 2009
Trådstartare
#24
Ja. Men med tanke på dagens dataspråk och slang så är det sällan man tyder en text rak av. Ofta har ord fått en ny betydelse. "sjukt bra", "Han suger" och "Jag ägde honom".

Ja tror det är ord som kmr att stanna. Jämför man dagens språk med språket för 50 år sedan så är dagens ord slang av det "gamla" orden, om ni förstår va ja menar. smile



Sök