3876
Sök

Laddnings/ Batteriproblem..

6 Inlägg
9 juli 2006
Trådstartare
Battrilampan började lysa igår på min Renault Twingo (som jag köpte av bilfirma för 10 dagar sen). Kan det vara något annat fel än att det är urladdat och behövs bytas?? Känns lite snopet bara att behöva börja köpa reservdelar redan....

SSS -12
3 217 Inlägg
9 juli 2006
Låter som att det inte laddar fullständigt... Kolla generatorn om den laddar fullt ut 13-14 volt! Annars är det väl batteriet som ligger lågt...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

6 Inlägg
9 juli 2006
Trådstartare
Hur kollar jag det?

SSS -12
3 217 Inlägg
9 juli 2006
Koppla en Multimeter till batteriet då bilen är igång, då får du lättast beslut om hur mycket laddning generatorn ger...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

6 Inlägg
9 juli 2006
Trådstartare
en "pinne" på varje pol eller?

SSS -12
3 217 Inlägg
9 juli 2006
Ja, men ta rätt "pinne"/mätarsticka på rätt pol... Kan inte hända så mycket mer än fel värden, men ändå!

6 Inlägg
9 juli 2006
Trådstartare
ska se om jag kan låna en multimeter på jobbet (biltema hehe) och kolla detta...det ska alltså bli ca 13-14?

SSS -12
3 217 Inlägg
9 juli 2006
Ja, annars har jag missuppfattat hela grejen! Hör annars med Drönirettab, han har svar på allt när det kommer till el...

2 122 Inlägg
9 juli 2006
laddar den förlite kan de va kolen som är slut...

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

8 886 Inlägg
9 juli 2006
JojobaTwingo skrev:
Battrilampan började lysa igår på min Renault Twingo (som jag köpte av bilfirma för 10 dagar sen). Kan det vara något annat fel än att det är urladdat och behövs bytas?? Känns lite snopet bara att behöva börja köpa reservdelar redan....

Du har ju garanti på bilen, låt bilfirma fixa det åt dig.

Fotograf på tierpidag.se

21 761 Inlägg
9 juli 2006
Ja, det är ju enkelt att mäta polspänningen förstås. Spänningen bör vara generellt sett 14-14,4V med motorn på tomgång och bara halvljuset påslaget. Men, som Hamilton säger, låt bilfirman kolla upp det hela. En garanti är till för att användas.

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
9 juli 2006
all denna text i överflöd! du har garanti om du köpt från en bilfirma, åk dit och låt dom fixa det!

man lever bara en gång så lev väl!

Sök