3428
Sök

Inköp av Subaru Impreza +

89 Inlägg
22 april 2009
Trådstartare
Hej!
Har chans på en Impreza, tror det är årsmodell 96, som jag är ganska så sugen på.
Problemet är bara det att bilen i fråga är först Japanimport, alltså högerstyrd, plus att den nu sist är en  Norgeimport (ej reggad i norge).
Någonstanns på vägen försvann exportpapperna.
Största problemet är dock att bilen är trimmad satan(!) vilket jag gissar inte gillas av bilprovningen.
Frågan är alltså, finns det något sätt att regga in bilen i Sverige eller är det bara att bita i det söta äpplet och köra bankörning?

Det viktiga är inte att vinna, det är att ÅTERVINNA!

189 Inlägg
22 april 2009
Det beror väl på hur trimmad den är? är den bara chippad och liknande enkla saker så kommer bilprovningen förmodligen inte märka något..

1 926 Inlägg
22 april 2009
Hur pass trimmad är den då? Är det ett 500hk monster eller bara lite lättare ingrepp som öppet luftfilter, större avgas mm?

89 Inlägg
23 april 2009
Trådstartare
Det är en rensad kaross med bur.
I övrigt är det (som jag vet) större (och flyttad) IC, större spridare, ny turbo, 3"-titansystem hela vägen från turbo, ingen kat, ny bränslepump, moddat insug för att få kortare väg till IC, mappad, öppet filter självklart, dogboxväxellåda (har jag för mig att den hette) och isatt NOS-system plus massa massa massa mer saker som han visade mig, pekade på och förklarade vad det var men som jag glömt nu.
Bilen är klockad utan NOS 0-100 på 4,2 sek.
Killen har lagt ut 250 000 nok på bara motorn.

Därför gissar jag att det är lite problems med inreggning.
Kan man kanske regga den som amatörbygge?

Gréve
497 Inlägg
23 april 2009
med jättebromsar å avgasintyg å lite grejer kanske de går å få den till ombyggt fordon?

3 121 Inlägg
23 april 2009
Vikt/effektförhållandet blir nog för högt för att regga som amatörbyggt fordon, ring SFRO och fråga.
Återställ inför reg bes eller kör bara på bana tror jag är bäst.

Den vanliga årliga kontrollbesiktningen går den nog igenom även med lite trim...
Senast redigerat av viccoA (23 april 2009)

1 926 Inlägg
23 april 2009
Det blir nog svårt att komma undan med, men det är nog en jävligt rolig banbil!

.... Och vem vet, polisen kanske inte är lika snabba till och från banan? wink

89 Inlägg
23 april 2009
Trådstartare
Funderar på dessa två alternativen dessutom:
1. Köp en likadan, ta plåtar och chassinummer.
2. Köp en likadan, ta motor+låda och lägg i inför besiktningen och sedan återställ.

Fast helst vill jag bara ha det som det är smile

Supraman
2 300 Inlägg
23 april 2009
ja nr ett e bedrägeri och man ska passa sig för att avslöja sådana planer här.
Ombyggt fordon skulle jag satsa på.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

89 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
Tja, det blir inget bedrägeri av någon typ. Hade en kille som jobbade med hotrods och byggde dom och såvidare och han sa det att det är inga problem att regga in bilen så tråden är förbrukad smile ... Och allt löstes på laglig väg wink

Sök