2477
Sök

Byte av motor på 200sx s13

88 Inlägg
7 juli 2006
Trådstartare
tjena jag ska byta min motor på min s13 imorgon! E det något speciellt jag behöver tänka på innan jag börjar eller e det bara att riva ur och slänga i en ny? Behöver alla tipps jag kan få för det är första gången jag gjör det! mvh jimmy

1 741 Inlägg
7 juli 2006
märk upp kablar, A-A B-B m.m även slangar kan behövas märkas men syns ganska enkelt på dom.

ha en massa tid och ett och lång stubin det kommer att vara j-a trångt och vara allmänt jävligt men då du lyckets byta så är lyckan i topp big_smile

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

674 Inlägg
7 juli 2006
vevlager ras eller?

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

88 Inlägg
8 juli 2006
Trådstartare
allt e ras nässtan! lagerna knackar noll komp på 3an turbon låter konstigt och den läcker olja och vatten! köpte en hel 200 idag för 13000 med en motor som har 200hk på bakhjulen bänkade och 232hk i motorn plus att hela bilen e komplett så vill någon köpa delar så har jag det messta

Lada-missbrukare
566 Inlägg
8 juli 2006
Ett tips: Ju mer tid du lägger på att märka upp var alla kablar å slangar ska vara, desto mindre huvudbry får du när den nya motorn är i å kablaget å slangar ska inkopplas..!! Lycka till!!

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

88 Inlägg
8 juli 2006
Trådstartare
så då har jag plockat ut två motorer och märkt varenda liten skruv idag. så nu e den nya motorn redo att läggas i direkt imorgon bitti

88 Inlägg
9 juli 2006
Trådstartare
äntligen klart! så nu har jag 232 bänkade hk i motorn och 194 på bakhjulen! gött gött gött

Sök