Hejsan.
Jo för att byta ut dina original högtalare i hela bilen (Saab 900ng), så behöver du:
Torksnycklar (Saab har 3st "dimensioner" som skall fungera vilket ligger i skuffen, bredvid reservhjulet)
Stjärn / platt mejsel, kanske en kniv får att pilla upp några små plast pluppar
.
Monteringssats för 6,5" högtalarna i dörrarna.
Notera att det finns ingen monteringssats som är avsedd för 900an så man får borra lite, samt kanske lite silikon för att få det täppt. Jo visst det står att det är för Saab 900 men den passar inte helt.
Möjligtvis kabelskor.
Tillvägagångssätt:
Pilla upp högtalar "skyddet" i intrumentbrädan, riv ut de gamla 3,5" och släng dem åt skogen.
Riv ner dörrsidorna, är väldigt lätt sitter med ett par skruvar samt några "klipps" som jag kallar det, sådant som oftast går sönder när man tar i
Förmodligen så ser du inga högtalarhål alls men det är bara att riv ut lite plast och skit som sitter ivägen tills du kommer ner till plåten
På med monteringssatsen, dra kablar, borra, skruva fast sen är det klart!
Sätt tillbaks dörrsidorna.
Köper du exempelvis ett 6,5" kit ifrån GroundZero så får du med Delningsfilter, 6,5" samt en diskant.
Om du vill kan du alltid göra som jag gjorde, stoppa ner delningsfilterna i 3,5" hålen koppla på dig på de gamla kontakterna (Om du inte föredrar att lägga ner pengar på ett slutsteg dvs)
Koppla på 6,5" tummarna, diskanten(vilket du kan montera på det gamla gallret, skär ut, ett göm det lite diskret åt sidan. Sen är det bara att rocka loss
6x9" i hatthyllan är bara besvär enligt mig men är ett måste. Förhoppningsvis så passar dina 6x9or där ifrån början(vet med mig att GAS alpha serien inte passar på engång är nog överdimensionerade, samt ett fåtal JBL högtalare). Jo fäll ner sätena, skruva ur torksen sedan smäll ner högtalarna, koppla på dig på det som är draget eller ett slutsteg. Dra åt allting sen är det klart. (Tips för 6x9or, måste vara tätt runt om högtalaren, alltså den måste ligga jämt och tryckt mot en yta, spelar ingen roll om det är en låda dem sitter i utan att det är tätt vid anläggningsytan)
GZ kit:
http://bilstereohornan.jetshop.se/ShowP … mp;cat=351Lycka till!