3633
Sök

Bas problem.

43 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
Tjena jag hade baslåda ikopplat men sålde sedan det för jag skulle köpa nytt, kablarna låg löst i skuffen och pluskabeln och lågninvån kom emot varandra, så stereon gick sönder.
Nu ett tag senare har jag samma kablar kvar, men ny stereo och steg och baslåda.
Men det kommer absolut inge ljud alls till basen, har försökt allt.
Har testat om det finns ström bak och det gör det, ny jordkabel, ny lågnivå, andra steg och baslådor.

Det är ström i steget men det kommer inget ljud, har testat tvingat igång steget med en pluskabel från remoten till strömmen men inget funkar.

Jag har en Clarion DXZ848RMC med 3 olika lågnivås, kan det vara stereon som är nå hightech och ska fixas nå på ? har prövat alla! lågnivåutgångar men inget funkar.

Har även frågat alla mina ljudkunniga vänner och dom har försökt men dom har ingen aning.

Nån som har nå tips ? Tack på förhand.

104 Inlägg
27 april 2009
D e inte så att d e nån funktion i stereo menyn där man måste slå på tex sub out eller nåt
Så e d på min pioneer allafall. Har du ställt in steget rätt med gain o lp filter o hela baletten.
Bara en tanke.
Senast redigerat av Millen1981 (27 april 2009)

43 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
Jo det funderar jag med på, men jag vet inte vilken knapp det är. Har ingen manual till stereon.
Om någon har lite koll på Clarion DXZ848RMC så ge gärna tips.
Senast redigerat av _Peppo_ (27 april 2009)

43 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
Millen1981 skrev:
D e inte så att d e nån funktion i stereo menyn där man måste slå på tex sub out eller nåt
Så e d på min pioneer allafall. Har du ställt in steget rätt med gain o lp filter o hela baletten.
Bara en tanke.

Vet knappt hur man kommer in på stereo menyn den där stereon är så jävla snurrig att hålla på med, men jag ska ge det ett försök till någon dag.

43 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
jag har prövat med en sprillans ny, funkar inte ändå.

16 197 Inlägg
27 april 2009
då kan de va så att du måste aktivera lågnivån via nån undermeny..    som sagt pioneer har så att man måste aktivera AUX på en undermeny när stereon e avstängd.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök