2160
Sök

Är detta bromskit bra ?

87 Inlägg
24 februari 2008
r-ted skrev:
Hammarslag skrev:
r-ted skrev:
jag tror dom bromsarna är för små för dig..

men det är väll värt att prova iaf.

hehe då ska du se orginalbromsarna, dom är små 25cm i diameter.

Snackat med 2st här på garaget som har dom kitten och dom var jävligt nöjda.

Jag kommer inte banköra med bilen.

Fixarklasse speedparts.se har kitet.

ja det funkar säkert , men skall du börja avancera med bankörning så duger det tyvärr inte.

jag har ju 360 eller 365 skivor med löst centrum på rs4an å dom är för dåliga sad

Vad har du för kylning till skivorna/OK:en?Vad har du för OK?För det är stora skivor..nog för att du har stor o tung bil men skivornas diameter e det inget fel på..även om de gäller avancerad bankörning så räcker diametern på dom gott o väl!
Kanske e du som fegar för mycket o bromsar dig igenom banan??hehe (hoppas du tål skämt)

Vänliga Hälsningar Klas Östling

Teddan
2 495 Inlägg
24 februari 2008
FixarKlasse skrev:
r-ted skrev:
Hammarslag skrev:

hehe då ska du se orginalbromsarna, dom är små 25cm i diameter.

Snackat med 2st här på garaget som har dom kitten och dom var jävligt nöjda.

Jag kommer inte banköra med bilen.

Fixarklasse speedparts.se har kitet.

ja det funkar säkert , men skall du börja avancera med bankörning så duger det tyvärr inte.

jag har ju 360 eller 365 skivor med löst centrum på rs4an å dom är för dåliga sad

Vad har du för kylning till skivorna/OK:en?Vad har du för OK?För det är stora skivor..nog för att du har stor o tung bil men skivornas diameter e det inget fel på..även om de gäller avancerad bankörning så räcker diametern på dom gott o väl!
Kanske e du som fegar för mycket o bromsar dig igenom banan??hehe (hoppas du tål skämt)

jag tål skämt:)

jag bromsar nog för mycket och sen gillar jag att snyta ur bilen på motorvägen .... så bromsa från 300km/h till 110km/h tar rätt illa på bromsarna oxå roll

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

461 Inlägg
24 februari 2008
Jag kör fortfarande med orginal diameter på skivorna, med riktiga belägg, skivor, stålomspunna slangar och riktig bromsvätska, har aldrig lyckats matta av dessa bromsar.

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE

2 164 Inlägg
24 februari 2008
Är de till en 9000 så ta bortt broms sköldarna med för kylningen är INTE bra på 9000.
Vet de av egen erfarenhet.
Bra skivor är en bra början och sen bra belägg.
Bra saker kostar.
Men kör man bara lansväg finns de ju mycket att göra!

MVH

F

Inläggskritiker
990 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
r-ted skrev:
FixarKlasse skrev:
r-ted skrev:

jag tål skämt:)

jag bromsar nog för mycket och sen gillar jag att snyta ur bilen på motorvägen .... så bromsa från 300km/h till 110km/h tar rätt illa på bromsarna oxå roll

Hehe ja ofta man kör i 300km/h

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

20 tums hjul låter mindre....eller ?
48 Inlägg
28 april 2009
Hammarslag skrev:
TBOC_Razor skrev:
Hammarslag skrev:

Hehe vet att 9000 bromsarna tar dåligt i farter över 100, har man känt förut när man bromsar hårt.
Kan ju vara en smart invenstering att kunna få stopp på bilen, för vill väldigt ogärna köra av vägen med den efter allt !
Och vill inte skada mig själv heller, fast en kropp läker ju ifs big_smile

Jo, till en viss gräns läker väl en kropp men för mycket stryk är ju helt enkelt *för mycket* wink

hehe ja presis, men tror att det är en bra invenstering och tror inte SBP gnäller om man sätter på större bromsar, mer intressant blir det dock med motorn roll

SBP gillar inte att man ändrar något, inte ens bromsar.
Har frågat, besiktningskillen tyckte det var dumt men det finns regler för allt.

Yeah? Well, you know, that's just, like, your opinion, man.

Sök