2624
Sök

740 dör efter ca 500m

305 Inlägg
1 maj 2009
Trådstartare
tja nu har 740 börjat knövla som f*n  vet inte vad det är för fel motorn är en B230K med B230A  insug och förgasare  har provat att byta tändspole ställa förgasaren o sånt men felet kvarstår den hostar när man gasar fort fullt  och poffar ur förgasaren  mot själva luft burken o lite blå Rök kommer o eld flammor
går hackigt typ som man får soppa torsk men hel dör direkt  sen får man vänta några min så startar den o går hyffsat bra  hostar någon gång sen går den hyffsat bra igen sen bara tvärdör den igen sen om man väntar några minuter igen så går den.... desto längre man väntar så  längre går den (ibland)vette fan vad felet är så tack´sam för alla svar ja får  mvh.....

111 Inlägg
1 maj 2009
hej du jag undrar om du kan hjälpa mig med en sak du har ju konverterat om din från K till A förgasare jag håller med på emd det men har ett stort problem med var alla vakumslangar ska sitta finns det någon chans du kan hjälpa mig med några bilder eller något annat?

1 313 Inlägg
1 maj 2009
Kass bensinpump??

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
1 maj 2009
740_Racing skrev:
hej du jag undrar om du kan hjälpa mig med en sak du har ju konverterat om din från K till A förgasare jag håller med på emd det men har ett stort problem med var alla vakumslangar ska sitta finns det någon chans du kan hjälpa mig med några bilder eller något annat?

Det är ju bara att titta på en annan motor så hittar du nog vart du ska sätta allting.

Till trådskaparen: du kanske skulle testa att byta förgasaren? Kan vara nålen som är dålig kanske?

MVH. Alex

Sök