3442
Sök

Rattbyte volvo 850

Fattig drömmare
123 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
Jag har sett en hel del som bytt ratten i sina bilar, dock ej på . Hur kommer de sig? Går det inte?

Darth Vader
1 644 Inlägg
27 februari 2008
Dels för att 850:n oftast har airbag original, eller, det är väl huvudorsaken.

Går gör det, men ofta vill folk inte fippla med airbagarna, och inte heller bli av med dom. Sportrattar med airbag är dyra, och kanske inte lika pålitliga.
Senast redigerat av DoWahDiddy (27 februari 2008)

Braaaaap?

* Klåpare
1 718 Inlägg
27 februari 2008
Så är det. Det är inte kul att fippla med en airbag om man inte vet vad man gör! Dessutom är airbagen bra att ha.. Har även hört rykten om att larmsystemet är kopplat med radion på nåt vis, så har man radiokontroller i ratten så kan det bli problem med larm & startspärr. Som sagt, rykten...

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Fattig drömmare
123 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
Ok det va ju lite synd. Ratten på en 850 är ju inte direkt vacker i originalutförande.

"Mo"
58 Inlägg
27 februari 2008
Om du ska byta till en ratt utan airbag så får du sætta ett motstånd på kopplingen till airbagen, men som sagt det ær ingenting man ska fibbla med sjælv.

//Simon

med lem
1 147 Inlägg
27 februari 2008
ja det e ju inte direkt svårt heller....

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Fattig drömmare
123 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
Jag förmodar att man skulle smutsa ner hela kupen om man istället skulle göra de mer skojiga o lösa ut den?

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
27 februari 2008
man kan ju byta till träratten i från v70 eller om det var från 960 den är ju snyggare än den svarta samt att du har kvar airbagen

2slow

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
5 maj 2009
da_Rayman skrev:
Jag förmodar att man skulle smutsa ner hela kupen om man istället skulle göra de mer skojiga o lösa ut den?

Ja bilen skulle behöva saneras på firma efteråt då det frigörs en hel del otäcka partiklar och damm när airbagen löser ut.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök