3684
Sök

Tanka gratis bensin - hur fungerar det?

26 Inlägg
5 maj 2009
Trådstartare
Läste denna artikel precis:

http://nyhetskanalen.se/1.980038/2009/0 … sens_falla

Någon som vet mer om ärendet eller hur det kan vara möjligt att man med den enkla rörelsen han gör tanka gratis?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
5 maj 2009
vadå för enkel rörelse? står ju att de använde utrustning.
Inte är de att han kliar sig i röven på ett speciellt sätt som gör att de blir gratis

1 675 Inlägg
5 maj 2009
Har jag aldrig hört. Men en gång när jag skulle ta ut pengar från en bakomat så fick jag det dubbla jag skulle ha. Och syndes inte på kvittot smile

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

517 Inlägg
5 maj 2009
Förut gick det att rycka/stampa på pump-slangen så kom det ut ett några bonus-liter helt gratis smile
Men jag tvivlar på att det skulle funka på dagens moderna pumpar.

Är man riktigt snål så lyfter man på slangen när man har tankat för att få ut den sista skvätten tongue

4 005 Inlägg
5 maj 2009
halgurd skrev:

Någon som vet mer om ärendet eller hur det kan vara möjligt att man med den enkla rörelsen han gör tanka gratis?

Bryt upp skåpet, knappa in masterkoden där man kan programmera om bensinpumpen och aktivera denna funktion. Inga problem.

Att sedan få reda på vilken kod det är är ju en helt annan fråga. Förmodligen inside från någon tankchaffis.

26 Inlägg
5 maj 2009
Trådstartare
linuslinje skrev:
halgurd skrev:

Bryt upp skåpet, knappa in masterkoden där man kan programmera om bensinpumpen och aktivera denna funktion. Inga problem.

Att sedan få reda på vilken kod det är är ju en helt annan fråga. Förmodligen inside från någon tankchaffis.

Det är alltså på det som han hinner göra på den där videon? Det såg ju ut som någon sladd som ahn kopplade på stationen??

4 005 Inlägg
5 maj 2009
halgurd skrev:
linuslinje skrev:
halgurd skrev:

Det är alltså på det som han hinner göra på den där videon? Det såg ju ut som någon sladd som ahn kopplade på stationen??

Såg inte videon tidigare, kanske har de knäckt bensinbolags kodalgoritm och har en keybreaker som de kopplar in? låter otroligt bristfälligt från bensinbolaget att ha sådant system då. smile

Crackers är de iaf.

Supraman
2 300 Inlägg
5 maj 2009
brottsligt e det iaf

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

26 Inlägg
5 maj 2009
Trådstartare
Stefan Varberg skrev:
brottsligt e det iaf

jo, jag förstår men om det är så enkelt som grabbarna visar så borde någon här på forumet ha kod eller teknik för att lyckas?
Grabbarna i falkenberg ahde tankat 20 000 liter..

1 675 Inlägg
5 maj 2009
Stefan Varberg skrev:
brottsligt e det iaf

Är väl brottsligt att ta dyra pengar för nåt som förbränns lika snabbt roll

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

26 Inlägg
5 maj 2009
Trådstartare
volvo_1987 skrev:
Stefan Varberg skrev:
brottsligt e det iaf

Ja, fast frågan är om man kan komma undan med denna modell och om fler börjar använda den? Om int epolisen stått på pllats så hade det ju varit lugnt?

Random Hero
4 047 Inlägg
5 maj 2009
fan på moppetiden stog man ju o hoppa på slangen så de kom bensin, tog 4-5min o få fulltank big_smile

Dog food lid. Backwards

FreddeK
5 maj 2009
halgurd skrev:

Man tankar inte gratis på detta viset utan man stjäl! en jävla skillnad!

24 Inlägg
5 maj 2009
halgurd skrev:
volvo_1987 skrev:
Stefan Varberg skrev:
brottsligt e det iaf

Ja, fast frågan är om man kan komma undan med denna modell och om fler börjar använda den? Om int epolisen stått på pllats så hade det ju varit lugnt?

Hehe låt som du vill köra på samma linje som dom i tidnigen:P

12 086 Inlägg
5 maj 2009
Ja du verkar ju helt införstådd med att de är brottsligt och att du helt enkelt vill bolla med iden att göra det själv? tongue Det kan väl nästan kallas som uppmaning till brott, vilket inte är tillåtet här.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
5 maj 2009
är man för snål för och tanka ska man nog inte ha bil.

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
5 maj 2009
halgurd skrev:
Stefan Varberg skrev:
brottsligt e det iaf

jo, jag förstår men om det är så enkelt som grabbarna visar så borde någon här på forumet ha kod eller teknik för att lyckas?
Grabbarna i falkenberg ahde tankat 20 000 liter..

De få som vet hur man gör talar nog inte gärna om det för andra.

Man kan tanka rejält billigt ett bra tag om man inte blir girig och säljer bensin.

MVH. Alex

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
5 maj 2009
Freddeponken skrev:
halgurd skrev:

Man tankar inte gratis på detta viset utan man stjäl! en jävla skillnad!

Helt rätt.

MVH. Alex

274 Inlägg
5 maj 2009
MrEricsson skrev:
är man för snål för och tanka ska man nog inte ha bil.

Men du verkar jue trivas med dagen bensinpriser! antar jag?big_smile

9 108 Inlägg
5 maj 2009
§8 Uppmaning till brott
• Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.

Sök