3844
Sök

Basljud slutsteg.

51 Inlägg
16 maj 2009
Trådstartare
Tja. Jag har ett slutsteg som jag kör min baslåda på men man får inte ut bara basljudet utan även "diskant", har ingen switch på mitt steg som man kan ställa om det på. Tänkte höra om någon vet hur man kan fixa det på?? Något man kan göra själv eller köpa till något eller går det inte??
MVH: Pontus.
Senast redigerat av Pontus_94 (16 maj 2009)

104 Inlägg
16 maj 2009
Om du berättar vad för steg du har så kan vi hjälpa dig men lite svårt att göra d utan information.

560 Inlägg
16 maj 2009
Du behöver köpa ett delningsfilter, enklast är en spole men bästa är ett aktivt.

Exempel länk: http://www.blekingebilradio.se/ListProd … x?cat=1186

Pontus_94 skrev:
Tja. Jag har ett slutsteg som jag kör min baslåda på men man får inte ut bara basljudet utan även "diskant", har ingen switch på mitt steg som man kan ställa om det på. Tänkte höra om någon vet hur man kan fixa det på?? Något man kan göra själv eller köpa till något eller går det inte??

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

51 Inlägg
16 maj 2009
Trådstartare
Millen1981 skrev:
Om du berättar vad för steg du har så kan vi hjälpa dig men lite svårt att göra d utan information.

Glömde skriva vad det var för steg. Det är ett Hanseatic BO-600 4x150W.
Senast redigerat av Pontus_94 (16 maj 2009)

21 761 Inlägg
16 maj 2009
Om steget inte har någon switch för att välja filter eller frekvens, då får du köpa ett externt filter av något slag. Precis som jimmyostrom föreslår. smile

51 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
Tror ni att det här funkar?? Delningsfilter PC1-625 från blekinge bilradio??

21 761 Inlägg
17 maj 2009
Det ska fungera utan problem. Du kopplar in det innan slutsteget, dvs lågnivåkablarna från stereon kopplas in i filtret och sedan från filtret till steget. Filtret behöver plus och minus också (eftersom det är ett aktivt filter) men det är inga stora strömmar det handlar om, du kan nog "låna" spänning från steget.

Det borde dock följa med en bra kopplingsanvisning när du beställer filtret, sedan ger säkert butiken bra info om du frågar vid osäkerhet. smile

Sök