3336
Sök

Launch controll volvo s40 2.0T 01

273 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
#1
Hejsan!

Jag är ute efter lanche controll system. Undrar vart man kan få tag i det och få det installerat i närheten av Göteborg:) Skulle även vilja veta Ca pris på detta.
tack för era svar


719 Inlägg
20 maj 2009
#2
Be autotech mappa den, säg till att du vill ha lågor ur röret. På köpet får du en del hk mer smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
20 maj 2009
#3
Zand skrev:
Hejsan!

Jag är ute efter lanche controll system. Undrar vart man kan få tag i det och få det installerat i närheten av Göteborg:) Skulle även vilja veta Ca pris på detta.
tack för era svar

Hej igen,

Så länge du har en 2.0t -01 så måste du vara försiktig. Det är inget skämt att den motorn är mycket klen. Det händer att de asar redan på original effekt.  En Launch control frestar på grejorna duktigt...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

273 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
#4
torpis skrev:
Zand skrev:
Hejsan!

Jag är ute efter lanche controll system. Undrar vart man kan få tag i det och få det installerat i närheten av Göteborg:) Skulle även vilja veta Ca pris på detta.
tack för era svar

Hej igen,

Så länge du har en 2.0t -01 så måste du vara försiktig. Det är inget skämt att den motorn är mycket klen. Det händer att de asar redan på original effekt.  En Launch control frestar på grejorna duktigt...

Jo det är jag medveten om. Skippar nog LC då, vill inte riskera motorras:) tack för era svar


47 Inlägg
21 maj 2009
#5
Repsons och LC är ett djävuls påhitt smile

Käkar motordelar sad

www.x40nordic.com Klubben för dig som kör Volvo C30/X40/V50, med eller utan turbo

+Uppfinnare+
643 Inlägg
21 maj 2009
#6
koldeus skrev:
Repsons och LC är ett djävuls påhitt smile

Käkar motordelar sad

varför gör den det?

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

Supraman
2 300 Inlägg
21 maj 2009
#7
Evil_90 skrev:
koldeus skrev:
Repsons och LC är ett djävuls påhitt smile

Käkar motordelar sad

varför gör den det?

respons är till för att hålla turbon snurrande så att man hela tiden har laddtryck.
Respons gör att förbränningen sker i grenröret och värmen i kombination med detta gör att det käkar turboagg, ett per år e inget märkvärdigt att byta.

lc sliter på grejerna för det e ett slags varvtalstopp i grov mening och i kort bryter den konstant antingen bränsle och eller tändning för att hålla varvtalet och det e inte nyttigt för motorn

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

7 Inlägg
21 maj 2009
#8
Stefan Varberg skrev:
Evil_90 skrev:
koldeus skrev:
Repsons och LC är ett djävuls påhitt smile

Käkar motordelar sad

varför gör den det?

respons är till för att hålla turbon snurrande så att man hela tiden har laddtryck.
Respons gör att förbränningen sker i grenröret och värmen i kombination med detta gör att det käkar turboagg, ett per år e inget märkvärdigt att byta.

lc sliter på grejerna för det e ett slags varvtalstopp i grov mening och i kort bryter den konstant antingen bränsle och eller tändning för att hålla varvtalet och det e inte nyttigt för motorn

Är sant att respons ger hög värme och sliter på turbon.

Men däremot är LC ingen varvstopp utan igentligen en form av respons det också, skillnaden är att
du vid LC använder vanliga spjället för att släppa in luft och inte en responsventil.
Så i praktiken fungerar LC och respons på samma sätt, är till för att få laddtryck vid stilla stånde start vid valbart varvtal för maximalt grepp.


47 Inlägg
22 maj 2009
#9
fredrik9999 skrev:
Är sant att respons ger hög värme och sliter på turbon.

Men däremot är LC ingen varvstopp utan igentligen en form av respons det också, skillnaden är att
du vid LC använder vanliga spjället för att släppa in luft och inte en responsventil.
Så i praktiken fungerar LC och respons på samma sätt, är till för att få laddtryck vid stilla stånde start vid valbart varvtal för maximalt grepp.

Mycket bra beskrivet!

Roliga grejer men ack så farliga...

Kompis testar lite wink
http://www.x40nordic.com/Media/Filmer/V … ar_eld.MPG

www.x40nordic.com Klubben för dig som kör Volvo C30/X40/V50, med eller utan turbo


Sök