3944
Sök

Blev fotad av fartkamera

Good Girl Gone Bad
607 Inlägg
10 september 2008
Fick hem en fin bild å böter men tog fan över en månad för dom å skicka så väntetiden är la olika

Mitsubishi Colt GLXi "La Colt II"
Good Girl Gone Bad

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
10 september 2008
Audi_powah skrev:
Chrill27 skrev:
discokapten skrev:

Men sluta gissa, fan va trött jag blir.

Lika roligt varje gång smile folk har verkligen inte en aning

hur dumma tror ni att de är igentligen? hur svårt är det att ta på sig ett par stora glasögon och virra runt en bandana runt huvudet, då ser man inte inte föraren. . sedan köra streetrace på 70/90 vägar där det finns kameror.

- Klart att du får bötern hemskickad i vilket fall som hällst. .

Hur dum är du? finns faktiskt redan postad länk om info på vv.se ...

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

N/A
141 Inlägg
10 september 2008
dabby skrev:
Det vet väl varenda människa att om inte föraren kan identifieras så skickas boten till ägaren!

boten skickas till ägaren. men syns inte ditt ansikte så kan du neka.. och du får inga böter.. Inga bevis, inga böter

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
10 september 2008
Sjodin_ skrev:
Fick hem en fin bild å böter men tog fan över en månad för dom å skicka så väntetiden är la olika

Gissa om jag mår nu smile

Good Girl Gone Bad
607 Inlägg
10 september 2008
civic skrev:
Sjodin_ skrev:

Suck.

Mitsubishi Colt GLXi "La Colt II"
Good Girl Gone Bad

3 182 Inlägg
10 september 2008
blev fototad idag i söderledstuneln 2 grr med firmabilen, enligt min kolega så körde ja mellan 70 o 80 km/t. får väll se hur lång tid det tar att få dom botarna.

90 Inlägg
10 september 2008
nåt som kan vara intressant att veta är att på en vägsträcka med kameror är det bara en som är aktiv.

nissan silvia Projekt-tråd

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
10 september 2008
Ljungstrom skrev:
nåt som kan vara intressant att veta är att på en vägsträcka med kameror är det bara en som är aktiv.

Är det så? Finns det ingen möjlighet att flera kameror kan vara aktiverade samtidigt?

90 Inlägg
10 september 2008
inte på samma vägsträcka. där är det bara en i taget
discokapten skrev:
Ljungstrom skrev:

Är det så? Finns det ingen möjlighet att flera kameror kan vara aktiverade samtidigt?

nissan silvia Projekt-tråd

3 182 Inlägg
10 september 2008
kan då inte gälla i tunlar för direkt efter den första kameran blixtade så kom en till kamera ok blixtrade. så va vet jag, antingen får man 2 böteslappar eller 1 eller firman får dom. hoppas inte kortet ryker nu.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
10 september 2008
pukan2 skrev:
kan då inte gälla i tunlar för direkt efter den första kameran blixtade så kom en till kamera ok blixtrade. så va vet jag, antingen får man 2 böteslappar eller 1 eller firman får dom. hoppas inte kortet ryker nu.

Prata med chefen, säg att du var stressad till ett jobb och säg åt honom/henne att ffs inte nämna ditt namn så är du home free

3 182 Inlägg
10 september 2008
discokapten skrev:
pukan2 skrev:

Prata med chefen, säg att du var stressad till ett jobb och säg åt honom/henne att ffs inte nämna ditt namn så är du home free

hade tänkt göra det. vi va rugit sträsade till ett jobb med.

Forummoderator
10 576 Inlägg
10 september 2008
Sjodin_ skrev:
civic skrev:
Sjodin_ skrev:

Suck.

Om man är så bekymmrad över fartkemeror att man får hallucinationer om IR-blixtar och kameror som ser genom solskyddet och kan avgöra vem som körde mm  så bör man kanske helt enkelt sätta farthållaren på aktuell hastighetsgräns?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

20 Inlägg
10 september 2008
dabby skrev:
Det vet väl varenda människa att om inte föraren kan identifieras så skickas boten till ägaren!

Så är det inte bara så du vet! Kan inte föraren identifieras läggs fallet ner

474 Inlägg
10 september 2008
Ljungstrom skrev:

så du menar alltså att E20 mellan göteborg och stockholm, där det finns en hel del kameror, är det bara en som är aktiv? En sträcka på ca 47 mil?

Volvo S60 2.5T AWD

4 001 Inlägg
10 september 2008
Rogel skrev:
dabby skrev:

Så är det inte bara så du vet! Kan inte föraren identifieras läggs fallet ner

Jepp, precis så är det, har själv blivit fotad i firmabil och chefen visade det för mig och frågade ifall jag visse vem det var och skrattade!!!

Dom skickar inte böter till ägaren men dom skickar ett brev som man kan tolka som att man får böter om man inte anger vem som körde bilen.

Ska se om jag kan få tag i brevet och scanna in det.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

5 089 Inlägg
10 september 2008
Har alla fortfarande inte förstått hur en fartkamera funkar än?... fartkamrorna är alltid på och mäter allas bilars hastighet.. men när medelhastigheter blir för hög så sätts kameran på. Trodde detta bara var ett ryckte så det var upp till test.
detta är testat utav mig själv och en kompis, jag körde 240 förbi kameran utan blixt. kompisen kom i 115 förbi samma kamera på 90 väg en minut senare och då blixtrade det.. tror knappast jag hade turen att dom satte på kameran precis efter jag var där....

Så för att du blev fotat utav kameran var tack vare att någon annan körde för fort och aktiverade kameran.

\Lindgren

1 297 Inlägg
10 september 2008
FLindgren skrev:
Har alla fortfarande inte förstått hur en fartkamera funkar än?... fartkamrorna är alltid på och mäter allas bilars hastighet.. men när medelhastigheter blir för hög så sätts kameran på. Trodde detta bara var ett ryckte så det var upp till test.
detta är testat utav mig själv och en kompis, jag körde 240 förbi kameran utan blixt. kompisen kom i 115 förbi samma kamera på 90 väg en minut senare och då blixtrade det.. tror knappast jag hade turen att dom satte på kameran precis efter jag var där....

Så för att du blev fotat utav kameran var tack vare att någon annan körde för fort och aktiverade kameran.

säger du att det är så för att du testade en gång?

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
22 maj 2009
Blev fotad idag, första gången sen ja tog kortet för 5år sen. Gick 100 på 70 väg. Farsans bil så de lär väl komma en lapp till han om det syns. Men hur funkar det med nära anhörig osv, Farsan bor ju 50mil ifrån mig. Precis fått jobb som lastbilschaffis så ryker lappen är de inge kul!

Trådlyft big_smile

Sök