3812
Sök

Ljudet försvinner lite vid högre volym.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
27 maj 2009
pattilatti2 skrev:
Lonefox skrev:
SP-S6500 har enligt info överbelastningsskydd.......men hittar inget på SPS2-650.....

hmm. okej, ska kika lite på de där.

tack:)

Och ett sånt skall man inte gärna koppla bort hursomhelst.

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
27 maj 2009
Trådstartare
jonash skrev:
pattilatti2 skrev:
Lonefox skrev:
SP-S6500 har enligt info överbelastningsskydd.......men hittar inget på SPS2-650.....

ne det ska jag inte göra, men ja funderar på om de kan vara samma filter ?

jag är nöjd med ljudet på normal volym det var ju bara de att jag aldrig upplevt att ljudet försvinner så me mina andra kitt på samma volym, men det kan ju vara så att de spelar bra på hög volym nu men jag inbillar mig annat tongue

vette fan, det känns lite konstigt iaf.

Kolla på de andra kittet, vette tusan med de verkar ju va ett billigare kitt eller?  konstigt att ett billigare kitt nu har de där på sin spec. men inte detta. Men de är säkert någe sådant. man får väl va nöjd helt enkelt, kommer säkert låta bättre med en pio 88rs.
Senast redigerat av pattilatti2 (27 maj 2009)

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
27 maj 2009
pattilatti2 skrev:
jonash skrev:
pattilatti2 skrev:

ne det ska jag inte göra, men ja funderar på om de kan vara samma filter ?

jag är nöjd med ljudet på normal volym det var ju bara de att jag aldrig upplevt att ljudet försvinner så me mina andra kitt på samma volym, men det kan ju vara så att de spelar bra på hög volym nu men jag inbillar mig annat tongue

vette fan, det känns lite konstigt iaf.

Kolla på de andra kittet, vette tusan med de verkar ju va ett billigare kitt eller?  konstigt att ett billigare kitt nu har de där på sin spec. men inte detta. Men de är säkert någe sådant. man får väl va nöjd helt enkelt, kommer säkert låta bättre med en pio 88rs.

Tveksamt, däremot kan du ju justera ljudet mer då, men högre kommer det absolut inte att spela om det är filtret som krånglar...

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

70 Inlägg
28 maj 2009
pattilatti2 skrev:
Montana86 skrev:
jonash skrev:
Jag tror preci ssom Björn att det är nån slags inbygd överbelastningsskydd i filtrena som går in. Detta finns på en del kit.  Jag kollade på Nakas hemsida, men dessvärre hittade jag inget om nåt sånt på nåt utav kitten.

Om du nu har såna i dina filter, så är det inte alls konstigt om ena sidan går före den andra tex, det har med toelranser på ingående komponenter i filtret att göra isåfall.

Men, med det steget på dem kitten i stereo per kanal, så kan du lätt spela sönder dem.

En test du kanske kan göra är att koppla bort kablarna till kitten, bak på steget, och så sätter du dit andra kablar till ett baselement om du har ett sånt. Sen testar du igen. Om det inte är fel på steget så kommer detta spela hela tiden. Är det fel på steget kommer det också slå ifrån som med kitten.

Prova båda kanalerna samtidigt är min rekommendation, dvs du behöver 2st basar, eller 2st 6x9or eller liknande.

BTW, du kanske skulle ändra din signatur lite, just nu iallafall.. wink

/Jonas

Heheheh Du hann före mig. smile))

hade exakt samma problem... Det var bara  kortslutning...så det måste va d..

jag vet att det låter konstigt men sant.. ljudet försvinner bara när man höjer

hur menar du? borde väl kortsluta konstant om de vore kortslutning någonstans.

Och man vet inte allt till ditt förra inlägg, visst man kan en massa. Men råd är alltid bra att få, sen va man gör av dessa råd det är en annan historia, men de ger mig fler anfallsvinklar saker som jag kanske inte kom att tänka på.

massa av sakerna som nämts i tråden har ja redan funderat på.

Vet inte riktigt varför du kommenterar de. Nåväl, har fått nog info här.

Tack ni som svara!

när jag kopplade mina högtalare ( 4 st ) med delningsfilter så hade jag kortslutning.. som jag sa innan så e de skitkonstingt att ljudet försvinner bara när man höjer volymen.. ( basen e kvar )  sen stänger man av stereon o på igen så får man ljudet igen..sen  körde jag till en försäljare.. han sa att d var kortslutning..
konstigt men det han sa stämde.. jag hade slarvat med några kablar smile) fixade dom sen dess har d inte varit nåt problem.. ( Snälla pm.a när du har löst d )
Senast redigerat av Montana86 (28 maj 2009)

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
Montana86 skrev:
pattilatti2 skrev:
Montana86 skrev:
Heheheh Du hann före mig. smile))

hade exakt samma problem... Det var bara  kortslutning...så det måste va d..

jag vet att det låter konstigt men sant.. ljudet försvinner bara när man höjer

hur menar du? borde väl kortsluta konstant om de vore kortslutning någonstans.

Och man vet inte allt till ditt förra inlägg, visst man kan en massa. Men råd är alltid bra att få, sen va man gör av dessa råd det är en annan historia, men de ger mig fler anfallsvinklar saker som jag kanske inte kom att tänka på.

massa av sakerna som nämts i tråden har ja redan funderat på.

Vet inte riktigt varför du kommenterar de. Nåväl, har fått nog info här.

Tack ni som svara!

när jag kopplade mina högtalare ( 4 st ) med delningsfilter så hade jag kortslutning.. som jag sa innan så e de skitkonstingt att ljudet försvinner bara när man höjer volymen.. ( basen e kvar )  sen stänger man av stereon o på igen så får man ljudet igen..sen  körde jag till en försäljare.. han sa att d var kortslutning..
konstigt men det han sa stämde.. jag hade slarvat med några kablar smile) fixade dom sen dess har d inte varit nåt problem.. ( Snälla pm.a när du har löst d )

Det känns väldigt tvecksamt iaf här då mina kontakter är skruvkontakter på högtalare, samt lödda på delningsfiltren. men jag ska se över de, dock river jag inte ner dörrarna igen bara för de då de spelar utav fan, men de är irriterande att de ska försvinna lite då man vill pressa ordentligt. men men, ja skickar nå p.m när ja löst detta. tack för rådet iaf:)
Senast redigerat av pattilatti2 (28 maj 2009)

Sök