3247
Sök

Har problem med "ryckande" bil.

kompis
14 Inlägg
18 juli 2006
Trådstartare
hej jag har en volvo 244turbo som jag har problem med.
När jag gasar på så blir det som ett ryckande i hela bilen, men när jag gasar och varvar upp den försiktigt så är det inge problem. och när ja tankade typ full tank så kunde ja dra på hur mycket som hellt problemfritt... några har sagt att det kan vara "förpumpen" som e knas.. men inte vet jag e.. wink lite tips vore trevligt. har även en fråga om jag måste byta insug eller något om jag ska trycka dit en ic. behöver jag det.? är tacksam för svar.

24 Inlägg
19 juli 2006
Hej går bilen bra på göra varv?? isåfall pröva byt tändstift gjorde det på min mammas bil då vart den riktig

kompis
14 Inlägg
19 juli 2006
Trådstartare
har bytt tändstifft, kablar, fördelarlock,rotor,batteri,generator..

volvoraggare
4 776 Inlägg
19 juli 2006
ställ upp soppa trycket i förgasaren eller är det insprut du har i så fall kan insprutet har bäckat igen och det kan vara soppa pumpen också som är dålig

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

kompis
14 Inlägg
19 juli 2006
Trådstartare
okej! byta hjälppumpen eller den andra?

BMW Power
2 362 Inlägg
19 juli 2006
Har haft samma problem, fast behöver inte vara samma sak. Kolla soppa filtret och kolla om det är smuts i det. Om det nu är det så kan du kanske behöva göra rent spridarna. Du hade kollat tändstiften? var ingen olja där? om det är det så är det ventilkåpspackningen som är sönder.

olja runt tändhattarna= dålig ventilkåps packning= misständning= ryckningar...speciellt vid fullt gaspådrag...
Senast redigerat av FugitivE (19 juli 2006)

BMW, bogsering med wire :/

Mr White
1 072 Inlägg
19 juli 2006
Låter som de är styrtycksventilen som gett upp...Brukar vara ett vanligt problem på B21ET

736 Inlägg
19 juli 2006
Som sagt byt bränslefilter. Om huvudpumpen strejkar borde inte bilen gå alls. Bilen kan gå någorlunda felfritt med trasig förpump, kan vara problem om nivån i tanken blir låg p.g.a dåligt självfall till huvudpumpen.

Sök