2638
Sök

Motorvarningslampan lyser efter att jag dragit ur lmm. Bil: Honda CTR

13 Inlägg
19 juli 2006
Trådstartare
Bilen är en Honda Civic Type-R -03

Någon som har erfarenhet av detta problem?
Jag drog ur kontakten till lmm (den som sitter efter filtret?!), startade och stängde av efter ca. 5 sek. Sen satte jag tillbaka kontakten och då började varningslampan lysa. Jag är m.a.o. ganska säker på att det har med min onödig urdragning att göra.
Någon som har någon aning om hur man ställer allt tillrätta igen eller det är bara att ringa Honda som gäller?
Tack på förhand!

Redigering: Jag drog alltså bara av kontakten till lmm, rörde aldrig själva mätinstrumentet.
Senast redigerat av vestis (19 juli 2006)

32 Inlägg
19 juli 2006
Samma lampa lyste för mig, och det berodde helt på att LMM satt i fel vinkel. Fast det kanske är så illa att din LMM bara går att sätta i på ett sätt? Isf vet jag inte alls smile

13 Inlägg
19 juli 2006
Trådstartare
Jag vet inte hur den sitter. Men med tanke på att jag inte ändrade på något mer än att jag tog av kontakten och satte på den igen, ska inte vinkeln kunnat ändras! Tycker jag i alla fall! :S

SoldR
19 juli 2006
jag är inte helt säker på att detta hjälper. jag har haft liknande problem med en bil för länge sedan o en kompis sa att ajg skulle koppla bort batteriet i ca 1timme o sen hade det återställts av sig själv. hoppas att det hjälper dig!

13 Inlägg
20 juli 2006
Trådstartare
Problemet löst, tack för hjälpen!

Sök