3424
Sök

Renovera Coilovers

Team Kränghäng
657 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
#1
Har ett par Tein coilovers på min bil som börjar bli lite ledsna bak..

Vilka renoverar sådana..? fick tillbara av stötdämparverkstaden att de inte renoverar just Tein men de borde väl finnas fler..?

Tacksam för svar..

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se

Team Kränghäng
657 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
#2
Ingen..?

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
23 januari 2009
#3
Man renoverar väl inte sådana. Är dom trasiga så köper man nya.

Avstängd
386 Inlägg
23 januari 2009
#4
Tein då e det inga billiga prylar så dom borde gå att renovera. Kolla med nån som säljer dom om det finns renoveringskitt eller om man kan köpa delar och lämna in till nån som håller på med dämpare.

1 827 Inlägg
23 januari 2009
#5
Rspeter skrev:
Man renoverar väl inte sådana. Är dom trasiga så köper man nya.

Det är klart man renoverar! Förstås så renoverar man inte typ D2 motsvarande som kanske tingar 1000-1500 spänn när dom är sunkiga, men det finns ju coilovers som kostar över 100000:- och då är det garanterat värt att renovera.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

1 291 Inlägg
23 januari 2009
#6
hur omfattande renovering har du tänkt göra? är det 40/50mm dämpare så brukar dom vara busenkla att byta bussningar och fett i. På mina proflex jag har på rc-bilen behöver man bara skruva lös själva coilover-röret från dämparen så själva dämparen behöver man ej isär med.
Går det inte googla fram sprängskisser på dämparna?


Team Kränghäng
657 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
#7
Ja Tein tíllhör ju inte de billigaste, har inte googlat sprängskisser.. men bra tips.. tack..!

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se

2 122 Inlägg
23 januari 2009
#8
hör med folk som renoverar skoter/cross dämpare borde ju vara nästan samma sak

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Alias Kotten
74 Inlägg
20 maj 2009
#9
Har samma problem som dig! Har ett par Kei Office Coilovers som behöver gås igenom! Känns som att det finns folk som kan fixxa problemet. Men frågan är ju bara vart som sagt big_smile

Autosound Nyköping
www.autosound.se

62 Inlägg
21 maj 2009
#10
Du måste skicka dem till England för att få dem renoverade.
Men man är tvungen att gå genom en svensk återförsäljare vilket tyvärr inte verkar vara det smidigaste.
Här är en lista på registrerade återförsäljare: http://www.tein.co.uk/dealer/ShopSearch … try=Sweden
Lite prisexempel på reservdelar och renovering http://www.tein.co.uk/product/products_support.html


50 Inlägg
7 juni 2009
#11
Eisenhut skrev:
Rspeter skrev:
Man renoverar väl inte sådana. Är dom trasiga så köper man nya.

Det är klart man renoverar! Förstås så renoverar man inte typ D2 motsvarande som kanske tingar 1000-1500 spänn när dom är sunkiga, men det finns ju coilovers som kostar över 100000:- och då är det garanterat värt att renovera.

varför skulle man inte renovera D2 dom är inte direkt billiga men så klart de finns dyrare. D2 kostar runt 20 000 kr så de är ju inte något man bara slänger hur som helst eller?? sen tror jag inte D2 är så "sunkiga" när de endå är så många här på garaget som kör med dom (eller liknade menar då k-sport) eller har jag fel där med??

Hej FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt mail. Jag har ingenting att göra med FARC, al-Jihad eller PKK. Jag har aldrig gjort Sawm eller tillverkat biologiska vapen, jag vet knappt ens vad Al Manar betyder. Men tack för visat intresse!

PS. Terroristattacker kommer knappast att planeras över okrypterade mail. Sabba FRA-lagen

Med lem
1 127 Inlägg
7 juni 2009
#12
putte_19 skrev:
Eisenhut skrev:
Rspeter skrev:
Man renoverar väl inte sådana. Är dom trasiga så köper man nya.

Det är klart man renoverar! Förstås så renoverar man inte typ D2 motsvarande som kanske tingar 1000-1500 spänn när dom är sunkiga, men det finns ju coilovers som kostar över 100000:- och då är det garanterat värt att renovera.

varför skulle man inte renovera D2 dom är inte direkt billiga men så klart de finns dyrare. D2 kostar runt 20 000 kr så de är ju inte något man bara slänger hur som helst eller?? sen tror jag inte D2 är så "sunkiga" när de endå är så många här på garaget som kör med dom (eller liknade menar då k-sport) eller har jag fel där med??

D2 och K-sport är inga häftiga grejer om man ska börja jämföra. smile Deras coilovers kostar runt 10 000 kr? Inga 20 000kr inte..

Bara för att många har dom betyder väl inte att det är bäst, men är väl skapliga för den pengen man kan få som är bolton.


50 Inlägg
7 juni 2009
#13
H3dlund skrev:
putte_19 skrev:
Eisenhut skrev:
Det är klart man renoverar! Förstås så renoverar man inte typ D2 motsvarande som kanske tingar 1000-1500 spänn när dom är sunkiga, men det finns ju coilovers som kostar över 100000:- och då är det garanterat värt att renovera.

varför skulle man inte renovera D2 dom är inte direkt billiga men så klart de finns dyrare. D2 kostar runt 20 000 kr så de är ju inte något man bara slänger hur som helst eller?? sen tror jag inte D2 är så "sunkiga" när de endå är så många här på garaget som kör med dom (eller liknade menar då k-sport) eller har jag fel där med??

D2 och K-sport är inga häftiga grejer om man ska börja jämföra. smile Deras coilovers kostar runt 10 000 kr? Inga 20 000kr inte..

Bara för att många har dom betyder väl inte att det är bäst, men är väl skapliga för den pengen man kan få som är bolton.

dom kanske inte är bäst men dom är definitivt inte sämst med tanke på att dels har dom använts imon motorsporten (vet inte exakt hur länge) och dels för att de är endå såpass många här på garaget som kör med D2 eller k-sport som ofta brukar dom på bana. Priset på D2 börjar på 19 995 kr
http://www.streetperformance-butik.se/S … M119_20020
k-sport är lite svårare å ge ett exakt pris efter som dom har såpass många olika inrikningar dels finns de rena asfalts coilovers de finns för enbart snö/is osv men dom ligger på mellan 8 000 - 29 000 kr


kan ju passa på å saxa in en annan forums tråd om D2 dock är de om bromsarna men endå http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=94625
Senast redigerat av putte_19 (7 juni 2009)

Hej FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt mail. Jag har ingenting att göra med FARC, al-Jihad eller PKK. Jag har aldrig gjort Sawm eller tillverkat biologiska vapen, jag vet knappt ens vad Al Manar betyder. Men tack för visat intresse!

PS. Terroristattacker kommer knappast att planeras över okrypterade mail. Sabba FRA-lagen

1 291 Inlägg
7 juni 2009
#14
putte_19 skrev:
H3dlund skrev:
putte_19 skrev:

varför skulle man inte renovera D2 dom är inte direkt billiga men så klart de finns dyrare. D2 kostar runt 20 000 kr så de är ju inte något man bara slänger hur som helst eller?? sen tror jag inte D2 är så "sunkiga" när de endå är så många här på garaget som kör med dom (eller liknade menar då k-sport) eller har jag fel där med??

D2 och K-sport är inga häftiga grejer om man ska börja jämföra. smile Deras coilovers kostar runt 10 000 kr? Inga 20 000kr inte..

Bara för att många har dom betyder väl inte att det är bäst, men är väl skapliga för den pengen man kan få som är bolton.

dom kanske inte är bäst men dom är definitivt inte sämst med tanke på att dels har dom använts imon motorsporten (vet inte exakt hur länge) och dels för att de är endå såpass många här på garaget som kör med D2 eller k-sport som ofta brukar dom på bana. Priset på D2 börjar på 19 995 kr
http://www.streetperformance-butik.se/S … M119_20020
k-sport är lite svårare å ge ett exakt pris efter som dom har såpass många olika inrikningar dels finns de rena asfalts coilovers de finns för enbart snö/is osv men dom ligger på mellan 8 000 - 29 000 kr


kan ju passa på å saxa in en annan forums tråd om D2 dock är de om bromsarna men endå http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=94625

Även D2 börjar vid ~8000kr, dom för 19990 är deras värstingar.
En uppsättning justerbara coiloverdämpare för 8000 är snikgrejjer, antingen insparat på material, tillverkning eller mest troligt utveckling.
Inget av dom seriösare racing/rally/rallycrossteamen använder D2/k-sport eller liknande prylar.


50 Inlägg
7 juni 2009
#15
MattiasH skrev:
putte_19 skrev:
H3dlund skrev:

D2 och K-sport är inga häftiga grejer om man ska börja jämföra. smile Deras coilovers kostar runt 10 000 kr? Inga 20 000kr inte..

Bara för att många har dom betyder väl inte att det är bäst, men är väl skapliga för den pengen man kan få som är bolton.

dom kanske inte är bäst men dom är definitivt inte sämst med tanke på att dels har dom använts imon motorsporten (vet inte exakt hur länge) och dels för att de är endå såpass många här på garaget som kör med D2 eller k-sport som ofta brukar dom på bana. Priset på D2 börjar på 19 995 kr
http://www.streetperformance-butik.se/S … M119_20020
k-sport är lite svårare å ge ett exakt pris efter som dom har såpass många olika inrikningar dels finns de rena asfalts coilovers de finns för enbart snö/is osv men dom ligger på mellan 8 000 - 29 000 kr


kan ju passa på å saxa in en annan forums tråd om D2 dock är de om bromsarna men endå http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=94625

Även D2 börjar vid ~8000kr, dom för 19990 är deras värstingar.
En uppsättning justerbara coiloverdämpare för 8000 är snikgrejjer, antingen insparat på material, tillverkning eller mest troligt utveckling.
Inget av dom seriösare racing/rally/rallycrossteamen använder D2/k-sport eller liknande prylar.

jaså säger du de läs igenom de här då

Ksport Racing Co Ltd grundades 1995 och specialiserar sig på tillverkning och utveckling inom väghållning och bromssystem, främst inriktat på Motorsport. Ksport sysselsätter idag fler än 120 personer och fabriken och huvudkontoret ligger nu beläget i enorma nybyggda lokaler på över 130,000sqf. Ny mark införskaffades under 2009 för att kunna möta marknadens enorma efterfrågan på Ksports produkter som ökat markant under de senaste åren, nya fabriken planeras stå klar Augusti -09.

Ksport är en utav de tillverkare på marknaden som erbjuder flest applikationer inom kompletta våghållningskit och bromskit till de flesta förekommande bilmodeller på marknaden. Nya applikationer utvecklas och läggs till varje månad. Ksport erbjuder även en hel del andra produkter  såsom t.ex Hydraulisk handbroms, luftfjädring (airride), bälten, stolar osv.

Ksports väghållningskit och 4/6/8/10-kolvs bromskit tillverkas i Taiwan med högsta precision och kvalitétstänkade. Redan för några år sedan så omsatte Ksport över 10 miljoner USD världen över och siffrorna har pekat spikrakt uppåt sedan dess.

Ksport har fullt förtroende för sina produkter och erbjuder från och med 090101 hela 1,5 års utbytesgaranti mot eventuella fabrikationsfel, många andra tillverkare lämnar i dagsläget endast 1 års garanti på sina produkter.

För att hela tiden utveckla och förbättra sina produkter så testas och används produkterna noggrannt, både under hela tillverkningsprocessen samt i praktiken ute på vägarna/banorna. Ksports produkter säljs över hela världen, t.ex USA, England, Japan, Tyskland, Frankrike - Ksport finns representerade i totalt över 50 länder världen över!

Ksport är kvalificerade och godkända av TUV / ISO 9001:2000, TUV Österrike samt att vissa delar utav Ksports sortiment även är FIA-godkänt. Ksport innehar även godkänd testrapport från "World ARTC - Automotive Reserach Testing Center".

Ksports produkter används världen över utav såväl privatpersoner som racingteam, från gata till "Macau Grand Prix", "Asia Pacific Rally Championship", "Time Attack UK & SE", "European Drift Championship - EDC", "Grupp A Rally - SE", "Mazda Miata Cup - SE", "SLC - SE" med många fler.

Ksport tillverkar även en hel produkter åt på marknaden andra förekommande "märken", såsom t.ex bromskit och väghållning.

Raidopower har sålt Ksports produkter sedan 2006 och varit distributör för Ksport i Sverige sedan 2007. Sedan dess har försäljningen ökat markant på den svenska marknaden och siffrorna pekar spikrakt uppåt, något vi givetvis tycker är enormt roligt och inspirerande.

Vi har själlvklart även varit på plats i Taiwan för att besöka Ksport och säkerställt nya leveranser. Vi har i dagsläget en väldigt bra, givande och trygg relation med såväl företagets ledning som säljare.

Hej FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt mail. Jag har ingenting att göra med FARC, al-Jihad eller PKK. Jag har aldrig gjort Sawm eller tillverkat biologiska vapen, jag vet knappt ens vad Al Manar betyder. Men tack för visat intresse!

PS. Terroristattacker kommer knappast att planeras över okrypterade mail. Sabba FRA-lagen

1 291 Inlägg
7 juni 2009
#16
Jag ska inte säg att det inte används, referera gärna till vilka bilar som använder det så ska jag referera till vilka som åker öhlins, proflex, reiger mlf..

XYZ (samma som D2 och k-sport) hade ju sponsrat alfa romeo i wtcc men inte satt det några xyz stötdämpare eller bromsar där för det wink


188 Inlägg
10 juni 2009
#17
Vart skall jag renovera mina Öhlins då?
Har pratat med Sellholms, men vill ju gärna kolla runt om det finns någon närmare/billigare/bättre innan jag lämnar in dom...

Undrar varför man ska hänga på massa plast runt bilen????
http://www.nogg.se/christianracing
http://www.mamut.com/gtr
http://www.gtiklubben.nu

Med lem
1 127 Inlägg
10 juni 2009
#18
chrix skrev:
Vart skall jag renovera mina Öhlins då?
Har pratat med Sellholms, men vill ju gärna kolla runt om det finns någon närmare/billigare/bättre innan jag lämnar in dom...

http://www.stotdamparexperten.nu/

Dom säljer och skruvar Öhlins.



Sök