3233
Sök

Rensa inredning?

125 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Hej
Jag undrar hur mycket man kan rensa bilen på inredningen utan att besiktningen säger till om det?big_smile
mvh Martin

Edit: Ta bort mattan i bilen. Blir det för hög ljudnivå eller?
Senast redigerat av Martin666 (11 juni 2009)

3 354 Inlägg
10 juni 2009
det mesta utom mätare och bälten. dock tror jag inga vassa saker får vara synliga
Edit: sen beror det på årsmodell med.
Senast redigerat av Seth (10 juni 2009)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

125 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
Tackar för svaret.

125 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
Rensa en saab 900 94-98. t.ex

4 001 Inlägg
11 juni 2009
baksäte & passagerarstol måste vara kvar och du får inte plocka bort material som skyddar passagerare från eventuella skärsår vid en olycka, såsom plastbitar som sitter över skruvar, instrumentpanel osv.

Men sen vad man får & vad som går igenom SBP är 2 helt olika saker.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

16 197 Inlägg
11 juni 2009
kolvas skrev:
baksäte & passagerarstol måste vara kvar och du får inte plocka bort material som skyddar passagerare från eventuella skärsår vid en olycka, såsom plastbitar som sitter över skruvar, instrumentpanel osv.

baksätet måste inte va kvar,så länge bältet finns kvar..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

4 001 Inlägg
11 juni 2009
evilaudio skrev:
kolvas skrev:

Baksätet måste visst vara kvar, det är en del av krockskyddet för passagerarna i bilen, plockar man ur baksätet så ska bilen reggas för endast 1 (eller 2 passagerar om man har plats för det).

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

171 Inlägg
11 juni 2009
Som vanligt så är de olika på var man besiktigar. Bara och chansa annars är de bara och regga som ombygt eller amatörbyggt område. Min gick igenom utan baksäte han kollade bara bältet så de funkade.

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5

16 197 Inlägg
11 juni 2009
kolvas skrev:
evilaudio skrev:
kolvas skrev:

Baksätet måste visst vara kvar, det är en del av krockskyddet för passagerarna i bilen, plockar man ur baksätet så ska bilen reggas för endast 1 (eller 2 passagerar om man har plats för det).

jävligt underligt.. har besiktat min bil 3 år i rad utan baksäte men me bälten kvar, på 2 olika bes.stationer.

å ja har enkom frågat om just å fått de svaret att så länge man har bälten kvar så e de lugnt..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

125 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
Tackar för alla snabba svaren smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 juni 2009
evilaudio skrev:
kolvas skrev:
evilaudio skrev:

jävligt underligt.. har besiktat min bil 3 år i rad utan baksäte men me bälten kvar, på 2 olika bes.stationer.

å ja har enkom frågat om just å fått de svaret att så länge man har bälten kvar så e de lugnt..

Samma här. plockar bort baksätet varje gång till besiktningen så de kommer åt att känna att batteriet sitter fast. Den är ju under baksätet.
Det är mycket smidigare än att lyfta bort baksätet inne på SBP.

Men jag har oxå hört att den MÅSTE finnas i bilen, men enligt SPB så behövs det inte så länge bältena är kvar, man räkar ju antal passagerare + förare efter hur många bälten det finns.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök