2937
Sök

Karlstad Kommun's bogsering av bilar !? ( updaterat)

har roligt.. och ibland tråkigt
461 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
Jag har en polare som var i Japan under halv år o hade glömt bort bilen helt o hållet.
Så från Karlstad Kommun har de kommit och bogserat bort bilen, och hans tjej hade fått hem en räckning på ca 2000kr. som hon betalade.

Nu när han är tillbaks så tänkte han och hämta tillbaka bilen, men ingen vet vart bilen har tagit vägen, hon har inte räkningen kvar så de vet vem de ska ta kontakt med.

och när han söker på hans bils registerings nr så hittar han inget om bilen.

vet någon vad som kan ha hänt? om någon varit eller vet någon som varit i samma situation.
vart man ska vända sig om man ska hämta sin bil som blivit bort bogserat av Kommunen?

är tacksam på allt information.

**Updaterat**

wooow..
jag tänkte att jag beställer en regbevis åt han föratt se vad som har hänt....

o fick detta medelande.

"Beställ registreringsbevis
Felmeddelande
--------------------------------------------------------------------------------
Beställningen kan inte genomföras
FORDONET ÄR AVREGISTRERAT

han lär verkligen inte bli glad av att höra att hans skyline e avregisterat... >.<
"
Senast redigerat av mr_right (11 juni 2009)

An eye for eye only ends up making the whole world blind.

Go Gubbe...
136 Inlägg
11 juni 2009
hoppas att de inte skrotat den....

756 Inlägg
11 juni 2009
den tror jag nog är skrotat, om den blir bogserad bort och den inte blir hämtat innom en tid så kommer den at säljas eller skrotas. så om ingen köper den så skrotas den.

kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna"
projekt tråd

461 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
starkas han sad
han la ner så mkt tid på bilen,
och när han skulle åka så sa åt hans tjej att hon skulle köra hem den från stan och ställa den i garaget........... det saker som jag vet att han bytte 1 månad innan han åkte bort var,
ny motor/låda, 18 tum fäglar, ny kjolpacket o mm...

va synd att han inte ens fick spendera en sommar med den
sad

756 Inlägg
11 juni 2009
tycker synd om han då jag med. är inte säkert den är skrotat, men jag vet at det blir gjort på det sättet i norge, det kan var så at den är såld til norge och blivit plockat ner här som delebil:( vilken bil var det?

kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna"
projekt tråd

461 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
sad

som jag skrev i första posten.
det var en  Nissan Skyline sad
saabgutten skrev:
tycker synd om han då jag med. är inte säkert den är skrotat, men jag vet at det blir gjort på det sättet i norge, det kan var så at den är såld til norge och blivit plockat ner här som delebil:( vilken bil var det?

2 283 Inlägg
11 juni 2009
mr_right skrev:
starkas han sad
och när han skulle åka så sa åt hans tjej att hon skulle köra hem den från stan och ställa den i garaget........... det saker som jag vet att han bytte 1 månad innan han åkte bort var,

sad

Tyvärr är det trist att det händer men så mycket engagemang kan han inte lagt ned om han inte ställt in den själv...

Och han kan inte klandra tjejen heller då han själv får skylla sig.

R.I.P. Michael Jackson!

461 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
han skyller inte det på henne.
men det va hon som vilje att han skulle lämna bilen där så hon kunde köra hem med den på kvällen, men sen säger hon att hon glömde då hon drog på fest o ja du.. massor med andra grejer. inte direkt min grej o lägga mig i.   han tåg bilen till stan föratt hinna med tåget.
men som det verkar så e det någ skrotat sad

Pikey skrev:
mr_right skrev:
starkas han sad

sad

Tyvärr är det trist att det händer men så mycket engagemang kan han inte lagt ned om han inte ställt in den själv...

Och han kan inte klandra tjejen heller då han själv får skylla sig.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 juni 2009
Å fy fan, då hade jag inte blivit glad. Men ring och hör med kommunen vilka rutiner de har och vilken firma de brukar anlita. Jag tvivlar faktiskt på att de skrotat en Skyline, det är ju liksom rätt uppenbart att en sådan är värd en hel del pengar. Ok att de skickar iväg nån gammal Saab i ej körbart skick som stått i ett halvår, men denna borde stå uppställd nånstans?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

461 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
pratade nyss med kommunen.

den är skrotat... hmm

det roliga (INTE) delen är

att han fick betala 2000+ kr  föratt de har skrotat hans skyline....
Senast redigerat av mr_right (11 juni 2009)

Försöker iaf
1 998 Inlägg
11 juni 2009
Hur länge har bilen stått på kommunen innan de skrotade den då?

Enligt mig så verkar de som om tjejen skitit i bilen å inte brytt sig. Å nu blivit återbetalningsskyldig te sin kille.

Skulle nog ärligt inte kunna förlåta varken kommun eller tjej om detta hänt mig yikes

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

461 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
det e inte säkert när de tog in bilen o så. hon minns inget..

men kanske 3 månader eller nåt efter de har bogserat bort den.
det som är konstig e att han inte har fått påminelse föratt hämta bilen, bara en föratth an ska betala för bogseringen.

hon skyller på att hon inte hunnit och ta hem den medan hon jobbar på stan varjedag ( 2 min från där bilen stod).

Försöker iaf
1 998 Inlägg
11 juni 2009
Fyfan vilken tjej. Nackskott på de. Nån gång får man ju ta sig tid å hämta den ju...

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

4 670 Inlägg
11 juni 2009
Skulle ja ha en skyline så skulle ja nog fan ringt hem varenda dag för o kolla så den verkligen var hämtad och parkerad i ett garage!

Ev be någon polare fixa de i västa fall.

Saabifierad
2 031 Inlägg
11 juni 2009
Tråkigt tråkigt men jag hoppas att både han och hans flickvän lärt sig en läxa cool En riktigt dyr läxa men men.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 juni 2009
Fy fan, som sagt en dyr läxa det här. Och klagomålen på TS stavning var ju rena sandlådenivån hmm

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

296 Inlägg
11 juni 2009
Svårt att tänka mig att man glömmer bort sin Skyline innan man åker utomlands ett halvår. Självklart borde han parkerat den på ett lämpligt ställe innan han drog.

Men att kommunen skulle skrota bilen utan att ta kontakt med ägaren låter helt galet!

2 763 Inlägg
11 juni 2009
Jag hade aldrig förlitit varken henne eler kommunen!! Fy fan att de inte fattade att det var en bil som var värd en jäkla massa pengar och som är så fin.sadmad

Volvo - For Life

8 883 Inlägg
11 juni 2009
BOLIN_ skrev:
Jag hade aldrig förlitit varken henne eler kommunen!! Fy fan att de inte fattade att det var en bil som var värd en jäkla massa pengar och som är så fin.sadmad

Som fordonsägare kan du inte överlåta ansvaret på vare sig flickvän eller kommunen.
Har man inget större intresse av sin bil och ser till att den står säkert medans man är borta i 6-mån, ja då får man skylla sig själv.
Själv så tror jag inte det minsta på det som står i inlägg 1
Senast redigerat av Hamilton (11 juni 2009)

Fotograf på tierpidag.se

461 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
då man fått svaret man sökt efter ( vf bilen inte fanns i registret,) så kan en mod låsa tråden nu smile

hoppas detta inte händer någon annan.

Sök