2577
Sök

Bmw 320i e30, soppapump spökar

BFO
130 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
Hoj! Har kikat på en Bmw som ser ut att fungera prima för mina behov. Det är som sagt en Bmw 320i e30. Men ett av problemen var att soppapumpen levde sitt egna lilla liv. Tydligen så startar den ibland och ibland inte. Men om jag ska dit nu i helgen och kika på bilen vad kan jag kolla enkelt för att utesluta vissa saker då? Alltså inte skruva isär hela bilen utan kontrollera lite snabbt bara?

Tanken med bilen är att ha en billig bil i vinter/sommar så kostnad för eventuella prylar och sen hur jobbigt det är att fixa är också intressant. Har hittat begagnade bränslepumpar för runt 500kr men vilka är det som passar? Har alla e30 med årsmodell -89 likadan soppapump?

Och när jag endå är igång, något annat speciellt som jag borde kolla på en -89:as e30?

Mvh Johan

1 339 Inlägg
11 juni 2009
Verkar inte som en kille som tar hand om sin bil riktigt, ja pumpen startar ibland, ibland inte, VEM som tar hand om sin bil BYTAR INTE pumpen då? Ifrågasätt varför han inte bytat den, får du något svar som, "jag har inte hunnit", "inte tid", de e rent skitsnack...

Lönar sig ALLTID att vänta och köpa som funkar utan massa skumma fel som inte är åtgärdade innan bilen sätts i annons. Det är min åsikt.

Annars e de väll mest rost o sådant du ska titta på, allmänt skick

Sök