3638
Sök

Ta bort krockudden på min Audi A4 -96a

1 302 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Hej!

Det är så att jag måste ta mig in bakom krockudden i ratten på min Audi A4 1,6a men de jag har frågat hur man gör tycker inte jag borde ge mig på det ensam utan lämna in bilen till någon som vet exakt hur man gör för att inte krockudden ska explodera medans man håller på och tar bort den.

Min fråga är i alla fall är det verkligen så svårt att ta bort en krockudde själv från bilen ?
hur känslig är kudden igentligen skulle ju inte vara specielt kul om den exploderade när man håller på och pillar med den. hmm

Mycket tacksam för svar.

Konstruktör
1 053 Inlägg
10 juni 2009
Jag har nog tagit i och ur min airbag 20ggr skulle jag tro.
Varje gång har jag plockat bort pluspolen på batteriet och väntat någon timme.

Och jag lever än big_smile

1 302 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
NdL skrev:
Jag har nog tagit i och ur min airbag 20ggr skulle jag tro.
Varje gång har jag plockat bort pluspolen på batteriet och väntat någon timme.

Och jag lever än big_smile

Okej det låter ju inget svårt alls ju. smile

460 Inlägg
11 juni 2009
du ska jorda dig i karossen innan du rör i kontakter bakom kudden, samt ha borta batteripolen.

1 302 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
Hur ska jag jorda mig i karossen ?
Dum fråga kanske men jag vet inte hur jag ska göra hmm

460 Inlägg
11 juni 2009
bara du tar i karossen så har du jordat dig

25 Inlägg
12 juni 2009
De räcker att du tar bort minuspolen på batteriet o väntar någon minut. att du ska jorda dej förstår ja inte.
Men slå inte på tändningen förän du har airbagen dit kopplad så slipper du att airbag lampan börjar lysa o måste åka till någon som kan släcka felkoden.

På din bil tror ja de sitter med två st skruvar med torx storlek 30 som e bara att lossa på.

Återkom om du behöver mer hjälp..

Dempen

Ja e de bästa ja vet.....

460 Inlägg
12 juni 2009
dom säger att man ska jorda sig i karossen före man rör i airbagen. har cert, för att hålla på med airbagar. det är för att om du är statisk och överför det till airbagen så kan den smälla

25 Inlägg
13 juni 2009
Pilsk skrev:
dom säger att man ska jorda sig i karossen före man rör i airbagen. har cert, för att hålla på med airbagar. det är för att om du är statisk och överför det till airbagen så kan den smälla

Håller på typ nästan varje dag med airbags o gjort de i ett par år, ja har aldrig jordat mej innan.

Enligt verkstad handböckerna som ja arbetar med så räcker de att lossa batteriet. men de e väl bara att jorda sej oxo så man e på säkra sidan. cool

Lycka till iallafall/ Dempen

Ja e de bästa ja vet.....

Sök