14 juni 2009
Trådstartare
Hej,
Det är så att jag har åkt på ett lite större problem med min bil häromdagen.
Jag har en Saab 9-3 2.0T SS från -03. Allt har funkat klockrent, tills för ca. 2 veckor sedan. Då började "datorn" varna för att vänster bromsljus var ur funktion. Gick bak och kika, och det funkar galant. Så tänkte att det måste vara något glapp någonstans.
Igår, så hände ytterliggare en grej. Var iväg en sväng, låste bilen med fjärrlåset. När jag kommer tillbaka och ska låsa upp, så funkar det inte. Jag tänker att det måste vara batteriet eller liknande. Så jag låser upp manuellt åker hem och testar min sambos nyckel. Men likadant där, hennes var också död.
Ringde till Gustaf E bil här i Skövde och kolla om dom hade någon aning om vad det kunde vara. Men det enda dom kunde säga var " Lämna in den, går inte att ta över telefon "
Så nu tänkte jag ifall någon här på forumet har stött på samma problem, eller har någon aning om vad det kan vara. Om man kan kika lite på det själv, eller om man måste lämna in den helt enkelt.
Tänkte även kika, om det kan finnas något samband mellan "Vänster bromsljus ur funktion" och det sist nämnda felet. Eller om det bara är glapp, och därav varnar den för bromsljuset.
Summering:
Båda nycklarna har slutat funka.
Har testat byta batteri i båda nycklarna.
All EL funkar klockrent i bilen
Centrallåset funkar klockrent också.
Tacksam för alla svar!
Med vänlig hälsning,
K