4202
Sök

byte av spännrulle..

67 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
#1
igår när jag va ute och körde så hörde jag en smäll ifrån motorn, stängde direkt av bilen och gick ut och kolla va det var.. då visade det sig att det var en spännrulle till drivremmen som hade gått i tusen bitar.. jag tänkte kolla om någon vet om de är svårt att byta denna, eller om man är tvungen att lämna in bilen för att få det fixat?

Mvh Sebbe

TTR - Team Toxic Racing

550 Inlägg
6 april 2008
#2
Du måste ta bort hö hjul,innerskärm för att komma till.

Sen så byt alla hjulen och spännaren. Det är vanligt att dom rasar.


Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
6 april 2008
#3
På min gick remmen förra fredagen och då jävlar vart man glad vill jag lova när remmen började banka i plåten (har precis bytt block + renoverat toppen osv för ~45k kr) och man var ju inte alls orolig och fundersam över vad som hänt roll   *sarkasmvarning*

Fick bogsera hem bilen och sen var det in på verkstan igen och då var det högerhjulet + innerskärmen som åkte bort precis som The_Dude säger, även högra motorfästet fick tas bort för att komma åt på min, vet inte hur det är på 900.

Satser med hjul osv hittar du tex här:

http://speedparts.se/shop/prod/res_moto … 00ng.shtml

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

35 Inlägg
7 april 2008
#4
Man behöver inte ta bort motorfäste på 900.
Även www.mekonomen.se har delar.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
7 april 2008
#5
XL600v skrev:
Man behöver inte ta bort motorfäste på 900.
Även www.mekonomen.se har delar.
Men mekonomen är svinigt dyra jämfört med andra, iaf dom häromkring.

Jag tjänade runt 600 spänn på att köpa en ny koppling till min 9-5:a från maptun istället för från mekonomen som mecken hade tänkt göra från början och då får man ju ändå betala frakt från maptun mot om jag hade dragit till mekonomen och köpt kopplingen i butik.

Och sen tycker jag att det är lika bra att byta hela skiten när man ändå håller på där, jag sket i att byta remmen och hjulen samtidigt som motorn renoverades för det *såg* inte så slitet ut men likförbannat gav remmen upp en vecka efter att jag fått tillbaka bilen från verkstan och var tvungen att åka in igen.

Så byt allt när ni ändå är igång, det lönar sig inte i längden att snåla på sånt här utan det kommer bara tillbaka senare och biter en i arslet.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

53 Inlägg
17 juni 2009
#6
TBOC_Razor nu var det ju inte en saab han pratade om, titta vad han har för bil istället för att länka delar till en annan bil,

gäääs

Smålänning
7 882 Inlägg
17 juni 2009
#7
Nej det är inte svårt...

Tycker jag...

Andra har säkert en annan åsikt...

Kolla på det... omöjligt att svara på om det är svårt utan att veta hur mycket du mekat innan och vilken kunskapsnivå du har...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Försöker iaf
12 817 Inlägg
17 juni 2009
#8
r0bba_ skrev:
TBOC_Razor nu var det ju inte en saab han pratade om, titta vad han har för bil istället för att länka delar till en annan bil,
Du kan ju även kolla datumet på tråden så ser du nog att problemet redan löst sig.
Trådskaparen har mest troligt bytt bil efter detta.
(detta bekräftas när man kollar trådskaparens gamla bilar, där finns en Saab 900.)


Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (17 juni 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 juni 2009
#9
Tråd låst.  Ett ypperligt praktexempel på att man SKALL VARA TYDLIG i både rubrik och frågeställning samt även när man läser trådar så man inte svarar på gammalt överspelat "junk"

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-


Sök