3146
Sök

V70 T5 -00. Montera ett luftfilter!

678 Inlägg
25 juni 2009
Trådstartare
Tjenare!
Undrar är det värt montera ett luft filter i min T5?
Förlorar man någon efekt eller hur är det där?

338 Inlägg
25 juni 2009
Ett luftfilter har den väl redan lol du menar väl sportluftfilter ska du ha öppet elr insatsfilter?

63 Inlägg
25 juni 2009
antar att du menar sportluftfilter? För luftfilter sitter alltid orginal i bilar...
iallafall så varken vinner du eller förlorar effekt (Du får ett skönare ljud) . Är det öppet luftfilter du strävar efter så låt det inte få in varmluft från motorn, då kan du därmed få förlorad effekt

379 Inlägg
25 juni 2009
ja kan dra igång me nånting här...vinner på hästar nja kanske forlorar på hästar nej..
men åka billigt gör man..!!!
känns som bilen dricker mindre bränsle me öppetfilter

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

1 926 Inlägg
25 juni 2009
Om du ska montera ett sportfilter så se till att det inte suger varm luft, då kan du förlora effekt.

Suger motorn i sig kall fin luft så kan du vinna lite effekt, men det är inte märkbart.

Du kommer däremot få bättre respons, skönare ljud och snyggare under huven wink

Se bara till att köpa ett filter av BRA kvalité och inget skit som inte renar luften tillräckligt.
Om köpa ett inoljat filter så överdriv inte med oljan då det kommer sugas in olja och fastna på din LMM som sedan går sönder.

"lagom är bäst"

/S

42 Inlägg
25 juni 2009
Tjena jag har "öppet filter" alltså inte filter i orginal boxen....
Jag personligen tycker inte man ska ha det... för att orginal boxen är bra.... Men att ha ett "sportfilter" i orginal boxen är bara bra för ett med lite kvalitet håller i flera år.... Och glöm inte att rengöra filtret ofta det tjänar man på;)

Pedal To The Metal
750 Inlägg
25 juni 2009
behåll luftboxen.. Den är ju byggd av proffs. Testad i massor av tester. Men sätt i ett insatsfilter. På dyno vinner du ingen effekt. bara mer respons.

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

Sök