BÄSTA tipset och det går 100 ggr snabbare och det varar till och med!!
Motorolja! Matolja! (jag använde dock motorolja från shell som vart ubergammal) Dra på de så e dom som nya igen! Testa detta först innan du ger dig in på massa annat jobbigare och krångligare!
På min visningsbild e mina baklysen matta (gammalt foto). Va nära o köpa nya men så testade jag olja o blev minst sagt förvånad
fick tag i ett par redigt blästrade 740i 90ians bakljus till min 740.. sandpapprade nät med ett fint papper vet ej vilket. sen la jag på några lager klarlack. blev skit fint. ska se om jag hittar en bild hur det blev.
så nu har ni sätt årets projekt ;D själv byggt den flaket är inte riktigt klart än men sätter i durkplåtimorgon.
Tog mina med Vinylglans.. Funkade bra Håller rätt länge, för plasten suger i sig det
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Vinylglans är också en sorts olja därav resultatet . Fast antingen vinylglans elr olja pallar med avfettning av naturliga skäl, så du behöver inte spruta det på baklyktorna om du nu tvunget behöver använda de.
Sen kan jag nämna något dåligt med att klarlacka, klarlackar man så blir det fint först, men sen om plasten blir matt/dålig (vilket den blir) under klarlacken efter en tid så blir det jobbigt.