3096
Sök

1,8t i min golf II -88

Kromallergiker
111 Inlägg
1 juli 2009
Trådstartare
Jag har tänkt att göra mig en sleeper av min golf II -88 och vill gärna ha lite tips.
Jag har letat runt lite efter kompletta motorer som bara är att sätta in på det fästen som finns.

Dem motorerna som jag velar mellan är en audi s3/a3 eller annan VW 1,8t motor

Frågan i sig leder: Kan man sätta in vilken 1.8t motor som helst på dom festerna som sitter i min bil
eller krävs det omsvetsning?

skulle gärna vilja få lite tips om detta.
Jag vet lite om vad bilprovningen har för regler, man får ju inte öka effekten så mycket så då kommer det bli att göra den till ett ombyggd fordon. Hur går det till vad kostar det ?

Pengar spelar inte så stor roll men vill ju helst komma udan med så biliigt så mycket med hög kvalitet  .

Kom gärna med tips om hur ni skulle ha gjort, skulle helst vilja ha en inköpningslista smile

Jätte Tacksamm För Svar

Vw trimmare
2 995 Inlägg
5 juli 2009
Leuffve skrev:
Frågan i sig leder: Kan man sätta in vilken 1.8t motor som helst på dom festerna som sitter i min bil

Bolt-on

Leuffve skrev:
Jag vet lite om vad bilprovningen har för regler, man får ju inte öka effekten så mycket så då kommer det bli att göra den till ett ombyggd fordon. Hur går det till vad kostar det ?

du behöver inte ombyggt en 1.8t är på 150hk och har katalysator så de tär bara regbesitkiga den för en 1000-lapp

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
7 juli 2009
vwgolf.se har lite mer svar, sen är det inte riktigt så att det bara är att stoppa ner spisen och trycka på play så funkar det, du får fixa kabelpiska, antagligen byta tank, pumpar osv.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Kromallergiker
111 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
Leuffve skrev:

Bolt-on

Leuffve skrev:

du behöver inte ombyggt en 1.8t är på 150hk och har katalysator så de tär bara regbesitkiga den för en 1000-lapp

Tack för svar smile , får läsa runt lite mer om detta, för måste ju fixa med all el och antagligen byta styrenhet för insprutet ?

Kromallergiker
111 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
discokapten skrev:
vwgolf.se har lite mer svar, sen är det inte riktigt så att det bara är att stoppa ner spisen och trycka på play så funkar det, du får fixa kabelpiska, antagligen byta tank, pumpar osv.

tack för svar o tips.
jo det vet jag att jag måste, men tror du verkligen att jag måste byta tank räcker det inte att jag har den pumpen som sitter i tanken och bara byta den som sitter framtill vid motorn?
ja elen är ett problem jag är medveten om, läser runt lite och frågar om tips hur jag kan göra det lättast, eller om jag lämnar in det och låter något proffs göra det!?
elkler är det inte så svårt som det låter, du kanske vet mer om det!?

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
7 juli 2009
http://forums.vwvortex.com/ där ska det ligga minst en guide, om du har pengarna att lämna bort jobbet, varför inte köpa en 1.8t på en gång? Där den faktiskt sitter i bilen?

Sen till 150hk så behövs det väl iaf G60 bromsar, G60 krängningshämmare osv, bara för att komma förbi sbp.

Men har du kunskap, plats och pengar så är ingenting omöjligt, finns uppenbarligen en uppsjö av människor som faktiskt har gjort det, så det är inte omöjligt.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Kromallergiker
111 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
discokapten skrev:
http://forums.vwvortex.com/ där ska det ligga minst en guide, om du har pengarna att lämna bort jobbet, varför inte köpa en 1.8t på en gång? Där den faktiskt sitter i bilen?

Sen till 150hk så behövs det väl iaf G60 bromsar, G60 krängningshämmare osv, bara för att komma förbi sbp.

Men har du kunskap, plats och pengar så är ingenting omöjligt, finns uppenbarligen en uppsjö av människor som faktiskt har gjort det, så det är inte omöjligt.

jag ska köpa en 1,8t på en gång, men bekymmrar mig över elen, det är det jag lämnar in den för i sånna fall, om det är för svårt, kan klara av det själv men man vill ju ha det rätt och snyggt smile

ja det har jag fattat, svårt att hitta g60 delar bara men jag ska ligga i tongue

tack för tipsen

Sök