3473
Sök

Vad för lim till bonocell skivor?

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
10 juli 2009
Trådstartare
Jag vill limma ihop 2 bonocellskivor för att göra meterialet dubbelt så tjock. vad ska jag använda mig av för lim för att få det bra? jag sa seden skära med sån där hotwire tråd så tråden måste kunna skära lätt igenom limmet.

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

Caddslav
133 Inlägg
10 juli 2009
Epoxy eller vanligt kontaktlim borde fungera klockrent, är du osäker så testa lite på en provbit först och sen bara testa att skära.

514 Inlägg
10 juli 2009
om du ska limma ihop 2st bonocellskivor så går det bra med kontaktlim men dock tror jag inte du får något resultat med att använda varmtråd på bonocell välj istället styrofoam om du ska skära med varmtråd

2 911 Inlägg
10 juli 2009
Jag kör med trälim på bonocell. Funkar klockrent och sitter tillräckligt för att inte gå isär medan man kirrar formen.

4 767 Inlägg
10 juli 2009
Vi har använt limpistol, har funkat bra, är smidigt att jobba med också eftersom det torkar jättefort..

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
11 juli 2009
Trådstartare
Decibel skrev:
Jag kör med trälim på bonocell. Funkar klockrent och sitter tillräckligt för att inte gå isär medan man kirrar formen.

Låt som ett bra alternativ. tack alla andra för tipsen, låter som om att man limma med nästan vad som helst.

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

Sök