3694
Sök

Vad tycker ni om mds nya steg?

Smålänning
7 887 Inlägg
14 juli 2009
Tycker det ser bra ut. Spelar säkert grymt också för dem pengarna. Har inget mot MDS, farsan hade ett par 6*9 i över 15 år som funkade bra smile

pattilatti2 skrev:
valstadkillen skrev:
så det e värt att testa det?

skulle hellre köpa ett dls a6 o njuta av livet.

Men det lämnar ju mindre effekt tongue wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
14 juli 2009
twin_cam skrev:
Tycker det ser bra ut. Spelar säkert grymt också för dem pengarna. Har inget mot MDS, farsan hade ett par 6*9 i över 15 år som funkade bra smile

pattilatti2 skrev:
valstadkillen skrev:
så det e värt att testa det?

men det kommer att hålla. och inte ta sönder basarna. sen tror ja på mds siffror som ja tror på tomten.

547 Inlägg
14 juli 2009
pattilatti2 skrev:
twin_cam skrev:

pattilatti2 skrev:

men det kommer att hålla. och inte ta sönder basarna. sen tror ja på mds siffror som ja tror på tomten.

MDS_JAN skrev:
Tråkigt att du nervärderar Audiograph trovärdigeht som mäter våra slutsteg...
Men har jag inte fel för mig så använder DLS sig av Lasse också.

smile

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
14 juli 2009
Sandvik skrev:
pattilatti2 skrev:
twin_cam skrev:

MDS_JAN skrev:

smile

klipp o klistra. hur mkt du vill.. men de roliga fakta som faktiskt existerar visar på annat.

har använt mds produkter sj. och det är inget jag rekomenderar.

visa mig bevis på de mätningarna då. inte nå jävla skitbevis som de manipulerat eller skrivit själva.

varför finns de alltid 2/100 som älskar mds. de har nog inte prövat på annat. vakna upp.

mds trovärdighet deras mätningar, existerar inte för mig iaf. skiter i va du klipper ihop. MINA egna erfarenheter och många 1000andras säger annat.

1. deras ljug genom alla tider.
2. deras fuskande med produkter.
3.deras otroligt trevliga personal.
4. saker som inte presterar eller håller det dem lovar.
5. Varför ska dem alltid försöka överbevisa?
6. De lyckas sälja produkter, till nya kunder inte gamla.
7. har dem mindervärdeskomplex? (skryta om sina produkter) när dem inte klarar av de dem säger.
8. Har haft flertalet av deras produkter förr. twelvehundreed steget, deras gula basar som fanns förr, fanatik serier, deras bästa då kallade ultimate, osv. talspolar lossna, steg brann, högtalar konorna lossnade. listan kan fortsätta i all evighet. så de va inte bara en produkt.

Det är min åsikt. Och den har jag rätt att ha, gilla den eller inte.
Senast redigerat av pattilatti2 (14 juli 2009)

547 Inlägg
14 juli 2009
Jag älskar inte MDS, har hört deras basar i ett par av mina polares bilar och kommer aldrig att köpa MDS eller rekomendera det åt någon.

Ville bara visa vad en som jobbar på MDS skrivit.

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
14 juli 2009
Sandvik skrev:
Jag älskar inte MDS, har hört deras basar i ett par av mina polares bilar och kommer aldrig att köpa MDS eller rekomendera det åt någon.

Ville bara visa vad en som jobbar på MDS skrivit.

hehe ok-- tongue

21 761 Inlägg
14 juli 2009
Folk vet nog vid det här laget vad som generellt tycks om MDS, nu låter vi dem som gillar MDS:s grejor komma fram och ge förslag. smile

21 761 Inlägg
14 juli 2009
valstadkillen skrev:
http://www.dbakuten.se/detail-item_id-317496 vad tror ni om att köra detta steg och kit till min bas?

Flera har skrivit att Amegas kitsystem ger ordentligt tryck i midbasen, kommer säkert att spela på bra. Orions steg ger inga "Kalle Anka-watt", de har bra kraft. Har själv bara testat D5000, men det gav rejält med effekt. smile

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
14 juli 2009
Drönirettab skrev:
Folk vet nog vid det här laget vad som generellt tycks om MDS, nu låter vi dem som gillar MDS:s grejor komma fram och ge förslag. smile

ja ok.. ursäkta. tongue måste ju likväl respektera dem som gillar deras produkter-... sorry.

Syftar inte på dig dröni. men till er andra som gillar dem.

Amega kitten verkar ju grymt lovande. är faktiskt sugen på att byta ut mina nakas mot amegas.. får se hur de blir. smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
14 juli 2009
MDS_JAN skrev:

Tycker själv personligen att det är FLER som skall återgå till kuben.
Jag själv uppfattade den som ärlig.

Sedan i övrigt kan man väl säga si och så om en del produkter MDS har haft under årens lopp......men det är som me dmånga andra. Ömsom vin, ömsom vatten (billiga OEM-grejer med egen logga på och sedan ett högre pris än grejerna eg. är värda.....men det har man sett på andra håll med.)
Men det finns andra orsaker till MITT ogillande kring MDS.....och om du tänker tillbaka en del om hur de betedde sig på 90-talet så kanske du förstår vad jag menar...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

7 241 Inlägg
14 juli 2009
pattilatti2 skrev:
Drönirettab skrev:

ja ok.. ursäkta. tongue måste ju likväl respektera dem som gillar deras produkter-... sorry.

Syftar inte på dig dröni. men till er andra som gillar dem.

Amega kitten verkar ju grymt lovande. är faktiskt sugen på att byta ut mina nakas mot amegas.. får se hur de blir. smile

Off-topic så sett....
Nu har jag bara lyssnat på 6" koaxialhögtalarna men........
Luftigt, balanserat, avslappnat, detaljrikt och väldigt behagligt......

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
14 juli 2009
Lonefox skrev:
MDS_JAN skrev:

Sedan i övrigt kan man väl säga si och så om en del produkter MDS har haft under årens lopp......men det är som me dmånga andra. Ömsom vin, ömsom vatten (billiga OEM-grejer med egen logga på och sedan ett högre pris än grejerna eg. är värda.....men det har man sett på andra håll med.)
Men det finns andra orsaker till MITT ogillande kring MDS.....och om du tänker tillbaka en del om hur de betedde sig på 90-talet så kanske du förstår vad jag menar...

och 20 år senare känner man samma sak så.. därför jag inte kan hålla med en del som höjer dem till skyarna.

Det som stört mig mest är att skitsamma om saker går paj, men bemötandet och den responsen man fick då man vill få hjälp eller garantifrågor osv. var mer ett stick åt helvete härifrån.

Men det är min åsikt.  be free 2 say what you want.. yttandefrihet. glad att det finns.

www.ljudbyggaren.se
504 Inlägg
14 juli 2009
De finns ju en del MDS produkter genom tiderna som faktiskt varit mycket prisvärda, jag har haft ett antal olika serier med basar....2 av dom kommer jag verkligen ihåg o saknar....MDS har faktiskt haft en slutstegs serie för många år sen som var helt ok...vad sägs om te.x. HC-2510 & HC-5010....sen blir det lätt att det tummas på kvalitén för att pressa priserna...men det är ofrånkommlit...och det är ju faktiskt ni konsumenter som kräver billigare grejor....."billigt o bra" går liksom inte hand i hand....så e de ju bara....

Så kasta nu lite skit på mig...jag väntar...big_smile

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
15 juli 2009
busfabror skrev:
De finns ju en del MDS produkter genom tiderna som faktiskt varit mycket prisvärda, jag har haft ett antal olika serier med basar....2 av dom kommer jag verkligen ihåg o saknar....MDS har faktiskt haft en slutstegs serie för många år sen som var helt ok...vad sägs om te.x. HC-2510 & HC-5010....sen blir det lätt att det tummas på kvalitén för att pressa priserna...men det är ofrånkommlit...och det är ju faktiskt ni konsumenter som kräver billigare grejor....."billigt o bra" går liksom inte hand i hand....så e de ju bara....

Så kasta nu lite skit på mig...jag väntar...big_smile

haha big_smile En del väljer fortfarande kvalite framför kvantitet. Det som visar på ett seriöst tänkande.

Tyckte om ditt inlägg iaf. big_smile
Senast redigerat av pattilatti2 (15 juli 2009)

1 131 Inlägg
15 juli 2009
pattilatti2 skrev:
Lonefox skrev:
MDS_JAN skrev:

och 20 år senare känner man samma sak så.. därför jag inte kan hålla med en del som höjer dem till skyarna.

Det som stört mig mest är att skitsamma om saker går paj, men bemötandet och den responsen man fick då man vill få hjälp eller garantifrågor osv. var mer ett stick åt helvete härifrån.

Men det är min åsikt.  be free 2 say what you want.. yttandefrihet. glad att det finns.

Har varit i MDS butik i uddevalla ibland, köpt lite småsaker (dock ej mds högtalare, steg etc.) Måste säga att personalen där har alltid varit lika trevliga smile
Slutade handla på brl i trollhättan då det var surare miner där... Dock så får man väl säga att brls sortiment är mkt intressantare big_smile

7 241 Inlägg
15 juli 2009
Rigg0 skrev:
pattilatti2 skrev:
Lonefox skrev:

Har varit i MDS butik i uddevalla ibland, köpt lite småsaker (dock ej mds högtalare, steg etc.) Måste säga att personalen där har alltid varit lika trevliga smile
Slutade handla på brl i trollhättan då det var surare miner där... Dock så får man väl säga att brls sortiment är mkt intressantare big_smile

Alltså jag pratar inte om de lokala försäljarna ute i butikerna......

Ovejävel!
261 Inlägg
15 juli 2009
Rigg0 skrev:
pattilatti2 skrev:
Lonefox skrev:

Håller med HELT om att dom på BRL i Trollhättan e så sura såfort de e nåt som inte funkar som de ska, handhavande fel innan dom ens kollat på grejerna. Tacka vet ja Manne o pöjkarna på MDS i Uddevalla, alltid ett trevligt bemötande o dom hjälper alltid till med va de nu e smile

Kör du så dör du!

4 693 Inlägg
15 juli 2009
Vad jag mar märkt när jag har vart på BRL vs MDS butiker så vet oftast dom på BRL mer än dom på MDS. Kanske har vart någon tillfällighet, men så har jag upplevt det iaf. Dom som vet allra mest (vad jag har märkt än så länge) är dom på Bra Ljud i Bil i Norrköping.

Sen måste jag erkänna att jag är jäkligt nöjd med mitt MDS GP-800 smile

Man kan inte säga att allt från MDS är skit för det är det inte.

Booyakasha!

Administratör
11 954 Inlägg
15 juli 2009
Ni har glömt vad tråden handlar om. Håll er till ursprungsfrågan eller surfa vidare.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök