3371
Sök

länkarmar fram på en Audi S4a 99a

13 Inlägg
1 augusti 2006
Trådstartare
#1
Hallå allihop

vad tror ni det kan kosta att byta länkarmar höger fram på en Audi S4a 99a ?
misstänker att man måste byta alla 4 samtidigt ,, det har börjat gnälla o gnissla som satan ,, kan det gå att trycka i 5 56?


Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
1 augusti 2006
#2
Hej, det beror ju på om du gör det själv eller inte... Mkt tveksam till det...


Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
1 augusti 2006
#3
Om du gör de själv så kostar de 4795kr för ett extra förstärkt länkarms kit
från http://www.fastone.se/

Jag monterade ett sånt på morsans Passat funkar skit bra.

Klart att de funkar med 5-56 men jag avråder dig från att lösa problemet på detta sättet!
Problmet kvar står och blir bara värre med tiden...

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com

13 Inlägg
2 augusti 2006
Trådstartare
#4
tack så mkt , träffar en mekaniker på torsdag som skall titta ordentligt på mina länk armar , tack för tipset på fastone.se blir det nyköp av armar så blir det där. Tack

Jag förstår att inte 5 56 är något bra alternativ men då alla bussningar "packningar" är hela och jätte fina mina länkarmar ser ut som nya så känns det surt att köpa 4 stycken nya.


646 Inlägg
2 augusti 2006
#5
Stoffe Krusell skrev:
tack så mkt , träffar en mekaniker på torsdag som skall titta ordentligt på mina länk armar , tack för tipset på fastone.se blir det nyköp av armar så blir det där. Tack

Jag förstår att inte 5 56 är något bra alternativ men då alla bussningar "packningar" är hela och jätte fina mina länkarmar ser ut som nya så känns det surt att köpa 4 stycken nya.
Jag gjorde så att när mina länkarmar började gnissla, att jag stack ett litet hål på gummibussningarna och sprutade in fett, I min bil så berodde gnisslingarna på att lederna var torra och inte slitna! Att jag sprutade in fett idom hjälpte och har inte hört ett missljud ifrån dom på 2 månader nu!!

Bara ett litet tips! Vet dock ej om det e samma probs för dej!!


Sök