3380
Sök

Installation av Turbo på 240, Anslutningar?

Under upplärning
368 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
#1

https://www1.garaget.org/gallery/archive/118475/713566_1urgkp.jpg
vakumslang från turbo


Jag har letat som en galning efter svaret på denna slang, var tar den vägen? enligt några små antydande som jag sett kan den gå till tändningen men tvivlar starkt på detta, Har en 940 LTT som ska i min 240a.

En annan fråga är: Var kopplar man in laddtrycksmätaren, skulle satsa på mellan turbon och gasspjället, men var sitter anslutningen orginal?

Brroooom
Senast redigerat av Dogge_93 (20 juli 2009)

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..."
BMW 525 M50B25 E34 Team Track Attack, kolla här!
BMW 540/6 M60B40 projekt, kolla här!

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
20 juli 2009
#2
styrslangen till dumpen.
den slutar i mitten på baksidan av insuget.

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

Under upplärning
368 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
#3
Kanon, då har vi snart alla svaren och delarna för att köra igång, är det en bra ide att ta bort katten under uppstart av motorn efter Turbo konvertering och under den tiden man behöver för att ställa in? Den går väl sönder om man fyllar den med bensin? Nästa roliga grej blir tändningen, har turbos lägre tändning generellt?

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..."
BMW 525 M50B25 E34 Team Track Attack, kolla här!
BMW 540/6 M60B40 projekt, kolla här!

Under upplärning
368 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
#4
Vevhusventilation, ska den vara på sugsidan av turbon?

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..."
BMW 525 M50B25 E34 Team Track Attack, kolla här!
BMW 540/6 M60B40 projekt, kolla här!

Under upplärning
368 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
#5
Ser nu att det kommer 2 slangar till slangen precis innan gasspjället, förmodar den ena är vevhusventilation, Vad är då den 2e?, någon som vet? och ska dessa sitta innan turbon när nu den kommer dit?
Dogge_93 skrev:
Vevhusventilation, ska den vara på sugsidan av turbon?

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..."
BMW 525 M50B25 E34 Team Track Attack, kolla här!
BMW 540/6 M60B40 projekt, kolla här!

273 Inlägg
20 juli 2009
#6
Dogge_93 skrev:
Ser nu att det kommer 2 slangar till slangen precis innan gasspjället, förmodar den ena är vevhusventilation, Vad är då den 2e?, någon som vet? och ska dessa sitta innan turbon när nu den kommer dit?
Dogge_93 skrev:
Vevhusventilation, ska den vara på sugsidan av turbon?


på 940in sitter slangen till vevhusventen på sugsidan, mellan turbon och lmm smile från sugsidan på turbon till insuget, precis innan insugsventilen på 4:e cylindern. den andra "lilla" slangen går ner till vevhuset. visserligen till 940 men jag hoppas det hjälper dej med något tongue

MVH Jönsson

273 Inlägg
20 juli 2009
#7
https://www1.garaget.org/gallery/archive/66517/713947_2gkcw2.jpg
vevhusvent

knåpade ihop en bild lite snabbt tongue kanske är till hjälp

Under upplärning
368 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
#8
Tack för bilden! nu ser jag var den ena slangen kommer ifrån, slangen som går till LMM skulle varit intressant om den är innan eller efter LMM.
ArizonaEagle skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/66517/713947_2gkcw2.jpg
vevhusvent

knåpade ihop en bild lite snabbt tongue kanske är till hjälp

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..."
BMW 525 M50B25 E34 Team Track Attack, kolla här!
BMW 540/6 M60B40 projekt, kolla här!

Trafikledare
563 Inlägg
20 juli 2009
#9
Efter...

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

273 Inlägg
20 juli 2009
#10
Efter smile

27 Inlägg
22 juli 2009
#11
Glöm inte att montera retur-röret högt uppe på sumpen eller borra i knölen där hålet sitter på FT motorerna. Det som däremot verkar helt snuurigt är bakaxlar, vilka bilar har 1031 "den smale 240/264 axeln) orginal? och vilka av dessa har diff? slungdiff på några och lamell diff på några????

Life begins when you pass 250 kmh

273 Inlägg
22 juli 2009
#12
SKANE_POWER skrev:
Glöm inte att montera retur-röret högt uppe på sumpen eller borra i knölen där hålet sitter på FT motorerna. Det som däremot verkar helt snuurigt är bakaxlar, vilka bilar har 1031 "den smale 240/264 axeln) orginal? och vilka av dessa har diff? slungdiff på några och lamell diff på några????

om jag inte har fel för mej så har 940 FT med turbo + 1041 bakaxel original, d.v.s. slungdiff

jag ahr en FT från -91 men jag har iaf 1031 på min

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
23 juli 2009
#13
ArizonaEagle skrev:
SKANE_POWER skrev:
Glöm inte att montera retur-röret högt uppe på sumpen eller borra i knölen där hålet sitter på FT motorerna. Det som däremot verkar helt snuurigt är bakaxlar, vilka bilar har 1031 "den smale 240/264 axeln) orginal? och vilka av dessa har diff? slungdiff på några och lamell diff på några????

om jag inte har fel för mej så har 940 FT med turbo + 1041 bakaxel original, d.v.s. slungdiff

jag ahr en FT från -91 men jag har iaf 1031 på min

Men den är för bred för 240? kan man inte ta diffen från en t.ex 940 med slungdiff o stopp in den i diffhuset på en 240 bakaxel?

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

273 Inlägg
23 juli 2009
#14
AcesHigh666 skrev:
ArizonaEagle skrev:
SKANE_POWER skrev:
Glöm inte att montera retur-röret högt uppe på sumpen eller borra i knölen där hålet sitter på FT motorerna. Det som däremot verkar helt snuurigt är bakaxlar, vilka bilar har 1031 "den smale 240/264 axeln) orginal? och vilka av dessa har diff? slungdiff på några och lamell diff på några????

om jag inte har fel för mej så har 940 FT med turbo + 1041 bakaxel original, d.v.s. slungdiff

jag ahr en FT från -91 men jag har iaf 1031 på min

Men den är för bred för 240? kan man inte ta diffen från en t.ex 940 med slungdiff o stopp in den i diffhuset på en 240 bakaxel?

bra fråga lol skulle tro att du får i diffen i bakaxeln, men hur det går med drivaxlarna, de vet jag inte. nån annan som vet mer får svara på de tongue

9 Inlägg
25 juli 2009
#15
jag tror eller vet att det går att stoppa i Startdiff(slung) från en 940 i en 240 smile det är samma splines i huset

/emil

Have Some Sympathy, Or I Will Lay Your Sole To Waste


Sök