3360
Sök

Centrallåsstrul Golf 3 -94

2 Inlägg
26 juli 2009
Trådstartare
Hej!

Har nu spenderat åtskilliga timmar på diverse golfforum runt om i världen och nästan lika många timmar mekandes på bilen. Utan att få det att funka. Nu vänder jag mig till er och hoppas på hjälp!

Bilen är en Golf Mk3 tre-dörrars -94.

- Jag har kommit fram till att slangarna är hela. Har blåst och sugit och på så sätt öppnat och låst.

- Om jag gör pumpen strömlös när dörrarna är upplåsta och sedan kopplar in pumpen igen och trycker ner låsspärren på FÖRARsidan så låses passagerarsidan och tanklocket. Sen är det stopp, det går inte att öppna. Varken med nyckel eller genom att dra upp låsspärren. Detta händer alltså EN gång efter att man kopplat på strömmen till pumpen igen.

- Har monterat ner dörrlåset på förardörren och konstaterat att mikroswitchen iallafall klickar på båda kontakterna. Det klickar i båda lägen på passagerarsidan. Däremot så kanjag inte höra något klickande från baklåset. Är inte helt hundra på var switchen sitter där. Antar att den sitter i själva låsmekanismen. Kan annars inte förklara kontakten som sitter där... Får nämligen inte loss den. Well, kontakten kan jag lossa, men inte det (switchen?) som kontakten sätts i.

Undrar om det är någon som kan stå till tjänst med lite tips på vad det kan vara för fel? Finns det något relä någonstans som kan vara boven? Eller har jag missat någonting?

Tacksam för svar!

Hälsningar!
/Richard

Sök