Tjenare. fick ett litet ryck idag och skulle byta ut orginal högtalarna i min audi 80 avant- 93. bytte ut i instrument panelen o gick galant men sedan när jag plockade av dörrsidorna bak så blev jag överraskad av en himla avancerad koppling. Tillägga att det sitter en 5:25 o en skrikare orginal i var dörrsidda bak men som inte har fungerat på hela denna tiden jag ägt bilen. Ut till bakdörrarna så kommer det en kabelhärva ner till 5:25an med en anslutning med fem stift, och sen från 5:25an så e det en anslutning med två stift som sedan går vidare till skrikaren. Och på baksidan av magneten på 5:25an så sitter där en hel "data central" med en styck 15A säkring o kretskort . Då undrar jag om det e någon som har pillat med detta system förut och vet hur man gör för att få det till att fungera.....lite irriterande att veta att där e högtalare men att man inte kan använda dom tack på förhand
Original högtalare är förmodligen aktiva högtalare av märket nokia, ingen höjdare. Mitt tips är nya högtalare samt kablar
Jo det stämmer att det e nokia.....den iden har redan slått mig, har börjat att malla upp så att där blir plats med 6:9or. tänkte även bygga in i framdörrarna så att där e en 6:9 koaxial i var dörr. Blir det bra tror du?? men hade samtidigt varit roligt och veta hur man får orginal systemet att fungera