4376
Sök

Högtalar anslutning bak i audi 80

9 Inlägg
24 juli 2009
Trådstartare
Tjenare. fick ett litet ryck idag och skulle byta ut orginal högtalarna i min audi 80 avant- 93. bytte ut i instrument panelen o gick galant men sedan när jag plockade av dörrsidorna bak så blev jag överraskad av en himla avancerad koppling. Tillägga att det sitter en 5:25 o en skrikare orginal i var dörrsidda bak men som inte har fungerat på hela denna tiden jag ägt bilen. Ut till bakdörrarna så kommer det en kabelhärva ner till 5:25an med en anslutning med fem stift, och sen från 5:25an så e det en anslutning med två stift som sedan går vidare till skrikaren. Och på baksidan av magneten på 5:25an så sitter där en hel "data central" med en styck 15A säkring o kretskort yikes. Då undrar jag om det e någon som har pillat med detta system förut och vet hur man gör för att få det till att fungera.....lite irriterande att veta att där e högtalare men att man inte kan använda dom sad tack på förhand

Vorsprung Durch Technik

4 Inlägg
25 juli 2009
Original högtalare är förmodligen aktiva högtalare av märket nokia, ingen höjdare. Mitt tips är nya högtalare samt kablar

9 Inlägg
27 juli 2009
Trådstartare
soth skrev:
Original högtalare är förmodligen aktiva högtalare av märket nokia, ingen höjdare. Mitt tips är nya högtalare samt kablar

Jo det stämmer att det e nokia.....den iden har redan slått mig, har börjat att malla upp så att där blir plats med 6:9or. tänkte även bygga in i framdörrarna så att där e en 6:9 koaxial i var dörr. Blir det bra tror du?? men hade samtidigt varit roligt och veta hur man får orginal systemet att fungera

Vorsprung Durch Technik

Sök