4445
Sök

ACn på SAAB 9-3 -02

2 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
Hallo, har en rasslandes/knackades ljud från ACn och var in till saab med den och de sa att de var magnet någonting som var problemet, han sa också att jag skulle byta kompressorn när jag endå var igång.
Då undrar jag, är de verkligen värt å byta kompressorn om de inte är något fel på den? Kommer den gå sönder senare, alltså är kompressorn en sån slitvara?

Och kan man byta denna magnet platta själv? Ska in till en lokal bilverkstad, saabs priser kändes verkligen som de försökte lura något. Kompressorn på saab skulle de ha 6000 för en beg, kollar bildelslaga basen och där hittar man en kompressor för 2500.. Väldigt suspekt!

Tacksam för svar, Jonas

12 Inlägg
30 juli 2009
Det är vanligt på 9-3 att magnetkopplingens lager skär,men det finns ingen anledning att byta kompressor om den inte läcker lr om styrspåret till magneten inte är skadad. En ny magnetkoppling kostar mellan 2-3000 och oftast räcker det med att byta den.

741 Inlägg
30 juli 2009
Här har du en splitt ny:

http://www.avantia.com/ac_sida_produkte … kt_id=3318

Har du en avdragare så är det inte alls svårt att byta denna själv..

2 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
tack som fan grabbar, nu blir de inga 8 loppor på saab inte. beställer en sån å låter en lokalverkstad fixa de åt mig, betydligt billigare vart de:D

Sök