Jag har mätt och räknat lite löst och får de till ca 95L
låter inte helt orimligt..antar att detta är utan port? Sedan vet varken jag eller Drönirettab hur de har räknat på volym..?De skriver en sak som inte verkar rätt med verkligheten..
låter inte helt orimligt..antar att detta är utan port? Sedan vet varken jag eller Drönirettab hur de har räknat på volym..?De skriver en sak som inte verkar rätt med verkligheten..
Då har ja bara mätt rätt över å inte räknat med sånt som finns inuti lådan och dragit av 1,5cm som tjocklek på skiva. Men sen är de svårt att mäta exakt för gavlarna är i nån plast och sticker ut nån cm här å där, sen vet man inte hur tjocka dom är eftersom dom har roliga former.
Det är nog just därför man inte kan utgå ifrån lådans yttermått tror jag, det säkraste är nog att lita på den angivna (rätta) innervolymen som är ca 76,5 liter (2,7 ft3).
Det blir nog i största laget för en sluten tycker jag, kollar man i specen till de äldre P1-basarna så rekommenderas bla ca 29 liter till 12". Det låter vettigt.
Det kanske ändå är så att basarna i den färdiga lådan är lite annorlunda än de lösa elementen. I manualen till lådan (PL1-212) står det att basarnas magnet för enkel spole väger 30/60 oz och att talspolens diameter är 2", jag hittar inga baselement i P1-serien som har 30 oz spole och 2" spole.
Men det är nog ingen ide att försöka gräva djupare i det där, det bör fungera med 29-30 liter sluten per bas.