3880
Sök

Audi s4 2,2 t går mkt dåligt..

40 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
#1
nu ha bilen fått nå rikigt fri spel, bilen är en audi s4 2,2 t som rubrik, är chippad o sportfilter o 3"
bilen köpt i juli nån gång har gått hur bra som helst laddade 1,4 bar och gick bra. o
så bara typ 1 måndad senare  så börja den bara ladda 1 bar o nu förra veckan laddar den bara 0,7 bar, rycker ibland vid vissa på drag, har kollat till turbon inge fel där.
         nån som har nån anning var de kan vara för fel?

MVH: _NYLEN_


7 276 Inlägg
8 augusti 2009
#2
Vet inte om det sitter en magnetventil på dessa bilar men om det gör det kan den vara dålig.
Kan även vara kassa vakum/tryckslangar.
Hål i intercoolern.

Kanske styrboxen som ställer ner laddet pga spikningar eller något annat?
Gjort en riktig service på den nyligen?


40 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
#3
magnetventilen är bortagen så det är inte det,  har kollat me tryckslangarna inte de heller,


7 276 Inlägg
8 augusti 2009
#4
Har du möjlighet att trycktesta systemet?
Då vet du 100% om det läcker eller inte.

Kanske wastegaten som inte orkar med längre...
Vet inte vad som brukar kunna vara fel på dessa bilar.


40 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
#5
det skulle vara bäst o trycktesta men har inge nån tillgång till sånt hmm
ja det är det ja har tänkt att de kan vara WG men vet ej riktigt hur den ska vara m.m
tänkte se om nån som kan mer om bilen om de är nå standard fel osv..
Senast redigerat av _NYLEN_ (8 augusti 2009)


498 Inlägg
9 augusti 2009
#6
Varför i h..vete är magnetventilen borttagen?
Är det någon klåfingrig som varit och hobbymeckat så är det svårt att veta vad de har gjort.

Annars är tändsystemet på dessa ett sorgebarn.
Fel tändstift, spruckna tändrör, trasiga tändspolar, olja i tändstiftshålen,fukt i tändstiftshålen, trasiga steg osv......
Om detta är felet så brukar den hacka rätt rejält när man börjar ladda lite så det går inte att missa.

Annars lär det vara något med luften som strular, läckage eller som sagt någon som pillat som inte vet vad de håller på med.


40 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
#7
är det inte vanligt att man  ta bort magnetventilen på dessa, och monterar Strypventil tycker de värkar vara
många som har gjort så? eller ha jag fel?


498 Inlägg
10 augusti 2009
#8
_NYLEN_ skrev:
är det inte vanligt att man  ta bort magnetventilen på dessa, och monterar Strypventil tycker de värkar vara
många som har gjort så? eller ha jag fel?

Bara volvoraggare som håller på med sånt.
Är man rädd om bilen så använder man inte en så kallad "pysventil" för att styra laddet.


904 Inlägg
10 augusti 2009
#9
Ähh. Jag körde med Turbocenters pysventil i min under 5 år utan problem. Gör man saker rätt är det ingen fara! Desutom slipper man laddtrycks spikar pga den där jävla sega ventilen som sitter original.

Jag skulel tro att denna killen har ett lekage nånstans i trycksystemet.. De förklarar både ryckningar och dåligt ladd, se till å få den provtryckt så vet du.

De ska va gött å leva

40 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
#10
ja tänkte vell är inget fel på o köra med pysventil iställer för magnetventiln, nån som har nå bra tips så man kan själv   trycktesta systemet?  tänkte på de med WG den är ner skruvad max nu, bra dåligt?
testa o skruva upp den. men går ej stum..



Sök