Tänkte höra om någon vet hur man lackar dörrlisterna på bilen...Mina dörrlister är som dem flesta andras svarta...Jag vill lacka dem röda...Och undrar hur jag ska gå till väga...Ska man slipa listerna först sen lacka dem, så att färgen inte försvinner, med vad för papper slippar man med isåfall...kortfattat...hur lackar jag dörrlisterna så att det blir bra eller någolunda bra...någon som vet?...
Först plockar du bort dom.. sen beroende på hur strukturerad ytan är så kan du antingen slipa direkt. Är det mkt struktur så kan man spackla först så man slipper slipa bort så förbannat mkt plast. använd våtslippapper.. börja med grov o sluta med 600. Sen ska de bara lackas. Det gör du själv om du kan lr så lämnar du in. Absolut billigaste och lättaste är att lacka dom själv med burk.. o ingen jävla skitfärg biltema *host*, är du skillad blir det minst lika bra som spruta på en så liten detalj.. dock inte lika hållbart men.. När de är färdiglackade sätter du på dom igen! Lätt va..
Jag får väl svara den här gången oxå Klarlack ska du alltid ha, oavsätt. Det skyddar färgen och ger högre glans. Det du kan ha på först är en speciel plastgrund. Typ en genomskinlig hinna som ska bli dammtorr o sen är de bara måla. Platsgrund har väl de flesta stora tillverkarna, jag har använt Hagmans.