2665
Sök

Tvätt med ajax resultera i vita lister!! (Volvo S40N)

390 Inlägg
14 augusti 2009
Trådstartare
#1
Gubbar, nu  har jag gjort något VÄLDIGT DUMMTT!! Mitt bilschampo var slut och jag tänkte lite AJAX kanske gör susen, men så blev det inte. Listerna vid B-stolpen och listerna mellan fram och bak dörrarna har fått vita fläckar som ej går bort. Någon som vet hur detta kan återgärdas??


Tack på förhand

Johannes


4 005 Inlägg
14 augusti 2009
#2
Pröva avfettningsmedel. Funkar det inte så kan du värma med värmepistol litegranna

Edit: eller bumpshine
Senast redigerat av linuslinje (14 augusti 2009)


509 Inlägg
14 augusti 2009
#3
Köp sån där bumperpolish eller vad de heter, funkar skitbra. Glöm inte att maskera lacken bara.

390 Inlägg
14 augusti 2009
Trådstartare
#4
När man använder bumpershine ska man ha poleringsmaskin till det eller hur gör man? Skulle någon kunna skriva de olika stegen, så skulle det vara bra.


Mvh Mastercar


8 879 Inlägg
14 augusti 2009
#5
MasterCar skrev:
När man använder bumpershine ska man ha poleringsmaskin till det eller hur gör man? Skulle någon kunna skriva de olika stegen, så skulle det vara bra.


Mvh Mastercar
Står på flaskan hur du ska använda "bumpershine "

Fotograf på tierpidag.se

170 Inlägg
14 augusti 2009
#6
Kan rekommendera AutoGlyms Vinyl & Rubber Care, finns på Mekonomen.
Senast redigerat av TeamS (14 augusti 2009)

MVH Team S
Sponsorer: LeifsBillackering, AutoGlym, Vianor, CarCraft, Nokian
Hemsida: Team-s.nu

509 Inlägg
14 augusti 2009
#7
MasterCar skrev:
När man använder bumpershine ska man ha poleringsmaskin till det eller hur gör man? Skulle någon kunna skriva de olika stegen, så skulle det vara bra.


Mvh Mastercar
Nä när jag testade de på en bil så strök jag på ett lager bumpershine på listen å gnuggade in de lite. Blev bra då iaf.


Sök