3815
Sök

Bygga snygg låda i VOLVO 740 och styla snyggt...

Volvo Performence Styling
14 Inlägg
17 augusti 2009
Trådstartare
Tja har ett litet problem, vill bygga en snygg baslåda i bak på bilen med plats för två 12:or, sen styla den lite snyggt. men jag har stöt på ett litet problem, baslådans första problem är min fantasi sen kommer plånboken, så jag undrar om det finns något bra budget alternativ. sen själva stylingen på utsidan är ju ett stort problem för hur man än vrider och vänder på det har ngn annan jä*** tomte gjort det man vill göra och man vill ju inte va som alla andra tongue a så jag tänkte varför inte ta garaget.org till en insperationskälla! tacksam för svar

"Min son, när du deltar i ett sportevenemang handlar det inte om att vinna eller förlora... det handlar om hur full du blir."

587 Inlägg
17 augusti 2009
styla den som ingen annan så har du att göra men jag önskar dej stort lycka till. om du gör grejer till bilen själv så blir du ju ensam om just det paketet. Bygg i plåt vetja , det är snyggt med gediget hantverk.

14 Inlägg
17 augusti 2009
Trådstartare
einherjer skrev:
styla den som ingen annan så har du att göra men jag önskar dej stort lycka till. om du gör grejer till bilen själv så blir du ju ensam om just det paketet. Bygg i plåt vetja , det är snyggt med gediget hantverk.

jo det e klart att det är svårt, kan fan hålla med om att atyla en volvo är som att styla en gris tongue ne men det är svårt. funderar på 850 front, eller s90 front... baslådan ska ju va snyggt byggd så den tar upp hela skuffen, det är det den är till för...

"Min son, när du deltar i ett sportevenemang handlar det inte om att vinna eller förlora... det handlar om hur full du blir."

Hewi
571 Inlägg
17 augusti 2009
Har inge tips ang stylingen men satsa på 2x10" istället då det är mkt lättare att få till bra under den låga hatthyllan(295mm!?) som 740 har.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

787 Inlägg
17 augusti 2009
pwilhelm skrev:
Har inge tips ang stylingen men satsa på 2x10" istället då det är mkt lättare att få till bra under den låga hatthyllan(295mm!?) som 740 har.

Hmm man får in 12"are också om man är kreativ tongue
Styling vet jag inte. är ju en smak sak, gör som du själv vill och skit i om någon redan har det.
För ska det va så så kan du ju lika gärna byta bil med för det finns ju ganska många som har 740 tongue

Lycka till iaf smile

14 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
har ingen hatthylla kvar för tolvan som sitter i har en baslåda som nu täcker hela den platsen men vill ha två tolvor i och bygga det seriöst. annars kan jag nog spela skiten nu med men med 2 12:or blir det bara bättre. Jo men volvo är det ända jag haft sen jag börja så det är lite kärlek i att göra iordning dom, men det det lutar åt 850 front, imorgon kommer nya ratten in i bilen så det blir lättare att drifta lite. volvo orginal ratt är så jä*** bökig...

1 653 Inlägg
18 augusti 2009
850-front är redan gjort...
ska du göra något nytt så får du nog modda in fronten från V70N eller nått, och baken från S70 typ...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

360 Inlägg
18 augusti 2009
Ett tips för insperation kan vara att titta runt i alla olika projekttrådar här på garaget smile

104 Inlägg
18 augusti 2009
En sak du kan göra men som säkert redan e gjort e att ta bort dörrlister o sånt o lägga igen vecket som finns i dörren med plåt o sen lite spackel så man får släta dörrar tex.
Hoppas du hajjar va ja menar.

14 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
Thullen skrev:
850-front är redan gjort...
ska du göra något nytt så får du nog modda in fronten från V70N eller nått, och baken från S70 typ...

JO de e klart, men de e ovanligare än 940 front

14 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
Millen1981 skrev:
En sak du kan göra men som säkert redan e gjort e att ta bort dörrlister o sånt o lägga igen vecket som finns i dörren med plåt o sen lite spackel så man får släta dörrar tex.
Hoppas du hajjar va ja menar.

a de låter snyggt. blir nog helg projektet tongue helgen efter det ska ljudet kopplas in seriöst...

Sök