3788
Sök

Chip och nytt avgassystem till Audi S4 B7 2006?

7 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
Hej!

Är lite intresserad av att chippa S4:an (-06, Tiptronic) och byta avgassystem på den. Har hört mig för lite hos andra S4:a ägare och det verkar som att chip och avgassystem kan vara värt att montera även om det bara är en sugmotor.

En fråga ang. avgas + chip:

Om ett chip ger runt 15hk och ett avgassystem ungefär detsamma, blir summan av dessa två uppgraderingar +30hk eller funkar det inte riktigt så? Vissa chip ska ju ge 20hk och vissa avgassystem 17-18hk? Kan det vara så stor skillnad mellan chip och avgassystem?

Vet självklart om att det inte är bara hästkrafterna som styr hur bra en bil går, att det även krävs vrid. Helt newbie är man väl inte, dock ingen expert heller så rekomendationer är välkommna!

Är inte så noga med siffrorna, frågan är egentligen mer om jag känner "stor" skillnad?  (Före - Efter)

Tips och erfarenheter av olika chip och avgassystem mottages varmt!

Audi S4 Tip 2006
"Vorsprung durch technik" :)

371 Inlägg
21 augusti 2009
Du kommer att uppleva en placebo effekt iaf.  Kommer att låta lite bättre med avgas och vetskapen om att den är chipad kommer säkert att göra att den går ännu bättre smile
Om jag vore du skulle jag strunta i chipet och bara köra avgassystemet. chip till sugisar fungerar väl så där.....

Sök