2697
Sök

Slusteget överhettar och slår om till protect?

4 Inlägg
7 augusti 2006
Trådstartare
Tja!

Har en DLS CA21 som är monobryggad till en 10" DLS bas i en portad låda.
Mitt problem är att slusteget stänger av sig själv (protect) efter ca en halvtimmes
spelande. Måste då stänga av allt innan den funkar ingen efter ett par minuter.

Har mätt allt med en multimeter och fick mellan 12,5-13,5V på remote och plussidan på steget,
när bilen var igång på relativt hög volym. Minus (jorden) fick jag till 0,03V. Har jordat den i höjd med reg. skylten på insidan av trunken.

Något som vet vad som är knas?

Tacksam för svar!
Senast redigerat av Izpinne (7 augusti 2006)

914 Inlägg
7 augusti 2006
hur har du kopplat basen ?
Om du har kopplat så basen har för lågt motstånd så blir steget överhettat.
står att det kan spela i ett ohm på nårdik men kan ser ingen info om det är stabilt i 1 ohm.
Om det är 1ohm du spelar i testa att koppla om så det är ett större motstånd.

draminbil.nu
1 382 Inlägg
7 augusti 2006
Det blir inte för varmt så att det slår av därför? Sitter det inklämt utan någon fläkt på det?

4 Inlägg
7 augusti 2006
Trådstartare
Är en baslåda som är monobryggat till ett 2-kanaligt steg.
Har kopplat + till A-kanalen och - till B-kanalen.

Ska jag pröva och koppla + och - enbart till A-kanalen?
Den ska ju klara av att monobryggas... eller?

Har ingen extern fläkt utan steget ligger bara plant i trunken.
Jo den är riktigt het när den stänger av sig, kan inte röra höljet utan att bränna mig.
Senast redigerat av Izpinne (7 augusti 2006)

914 Inlägg
7 augusti 2006
ja pröva att koppla enbart till ena kanalen.

Street legend
191 Inlägg
7 augusti 2006
Jag har samma problem på mitt slutsteg! Vet i fan vad det e asså! mitt blir osså över varmt sen slutar det o fungera o så lyser protection lampan =/

You only get 1 finger while I'm shifting gear ;)

914 Inlägg
7 augusti 2006
det kan vara så att steget inte klarar att spela i 1 ohm en längre tid om det är så ni har kopplat det.

914 Inlägg
7 augusti 2006
om det inte beror på det får man kolla så det inte är nåt jorde fel så det blir nån strömrusning. Är det enda jag kan komma på så här.

21 761 Inlägg
7 augusti 2006
Om steget är monterat "öppet" så beror en överhettning troligast på att impedansen är för låg och att steget då överbelastas. Är steget inbyggt, så att varmluften inte ventileras bort, så kan ju det göra att det blir överhettat också.

Kocken
487 Inlägg
11 augusti 2006
om steget ligger instängt så testa med att köpa ett par fläktar och ventilera duktigt...att ta av själva kåpan till steget kan förstärka kylningen

Sök