3759
Sök

Golf III Ta loss backspegel

25 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
Hej vet inte om ja gick in i rätt forum nu men iaf, höger backspegeln på golfen så har motorn för o ställa spegel hoppat av glaset lr nå. Hör att motern surrar o spegeln rör sig lite granna. Så glaset har väl säkert hoppat av nåe fäste lr så.
E juh tvärkass på bilar. Men tänkte att d kanske inte är så svårt, mest hur tusan man kommer in i den. Lr kunna tabort kåpan på nått sätt?

626 Inlägg
24 augusti 2009
det går att ta bort glaset från backspegeln när det sitter kvar på bilen, men, försiktigt! hade själv sönder 2 glas igår... glaset sitter med clips på baksidan, om du vrider glaset max åt ena hållet får du in en plan skruvmejsel som du sedan kan försiktigt peda loss clipsen med. men som sagt, risken e stor att du förlorar glaset..wink

för att bli gammal och vis, måste man vara ung och galen!

25 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
okej, men om ja nu får loss glaset..kan ja sätta tillbax det "rätt" sen då? så ja kan få fast den ordentligt på själva motorn man styr glaset med?

845 Inlägg
24 augusti 2009
Jag har gjort det flera gånger förut. jag böjde ner glaset fullt med hjälp av spegelmotorn, sen pillade jag bort översta clipset med en skruvmejsel, sedan rucklar man lite så får man bort glaset efter en kort strund. Inget slit eller böj i glaset för då kan det spricka. Första gången fick jag pröva mig fram.

Sök